Är det konstigt att jag reagerar negativt?
I och för sig så kan jag till vissa delar förstå biomamman men jag undrar ibland om hon tänker eller om hon bara går efter känslan...?
Biomamman verkar jaga efter den totala "tomtebolyckan" som hon uppenbarligen inte fick tillsammans med biopappan tidigare, åtminstone får man det intrycket. Men till vilket pris gör hon det?
Under de senaste två åren har biopappan succesivt trängts undan till förmån för bonuspappan. Jag vet att biopappan blir väldigt sårad utav detta men han är inte en sådan person som aktivt agerar utan verkar "föredra" att ta skit och gå undan i det tysta. Detta är ju biomamman medveten om och verkar dra fördel utav. Det gör mig frustrerad och ledsen som bonusmamma att se detta. Och jag kan inget göra. Jag sitter här och ilsknar till och blir arg och ledsen och undrar hur i helvete hon kan göra så. Om biopappan inte var biopappa och vårdnadshavare så skulle hon låta bonuspappan ta över helt och hållet och fortfarande kunna sova gott på nätterna. Det är ett uppenbart faktum.
Nu senast fick vi av en slump veta att äldsta barnet varit iväg på "semester" med bonuspappan. Det var därför h-n inte kom hit när hon borde ha varit här. Men det fick vi inte någon kännedom om.
Är det konstigt att man reagerar negativt?