Hur mycket vårytterkläder har ditt barn?
Tänkte på en sak häromdagen. Det finns så otroligt mycket fina och bra ytterkläder till barn nuförtiden, så jag tror att dagens barn har minst tredubbelt så många plagg som de flesta av oss andra hade när vi var små? Jag minns t.ex. att oftast hade jag (på 80-talet) bara en jeansjacka på våren och sedan hade jag en galonjacka om det regnade och en tjocktröja mamma stickat ifall det var kallt. That´s it. Hade bara en mössa och det var en toppluva det stod mitt namn på, sådan hade "alla" där vi bodde.
Nåja, mina barn har "lite" mer vårkläder. Jag har hittills i år köpt en hel del ytterplagg som nog är lite onödiga men det är så kul och lätt att förköpa sig då man ibland kan tyckas ha behov av många plagg....
Mina barn har hittills inför den annalkande våren följande plagg:
En skaljacka som oxå tål regn, skalbyxor som också tål regn, en tunn fleecejacka, en vindfleecejacka och så planerar jag att köpa en lurvfleece bara för att de ser så mysiga ut Alla jackor har matchande mössa. Är också lite intresserad av att köpa en väst , men inser att det är helt galet mycket ytterkläder bara för våren
Vore intressant att veta hur ni andra ser på vårytterplagg till barnen, är ni köpgalna eller köper ni ett plagg eller kanske max två?