• Mamma från mars

Ok att ragga på gymmet, någon skillnad på killar/tjejer som raggar?

Är det OK eller tabu att ragga på gymmet och hur fan går man tillväga om det nu är ok?

Jag är så sjukt sugen på en kille men inte fan vågar jag "ragga" på honom av rädsla att göra bort mig
    Dessutom är jag ju tjej vilket kanske anses som mer desperat?
    Blickar får jag..men jag kanske bara är ögongodis för honom och dessutom är han kanske upptagen.

Jag är rätt insnöad på min träning när jag är på gymmet så jag tror definitivt inte att han kunnat ana att jag faktiskt är sjukt sugen på honom. Dock ser jag ju hans blickar... men om de beror på intresse eller något annat har jag ju ingen aning om.

• Svar på tråden Ok att ragga på gymmet, någon skillnad på killar/tjejer som raggar?
  • Frontline

Är väl ok att ragga överallt tycker jag, förutsatt att den man raggar på är singel..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mamma från mars
    Frontline skrev 2013-03-28 18:10:48 följande:
    Är väl ok att ragga överallt tycker jag, förutsatt att den man raggar på är singel..
    Ja precis, om personen är singel i fråga... Och inte fan går jag fram till en vilt främmande man på gymmet och frågar "är du singel"...

Dessutom känns det inte uppskattat att "ragga" på gymmet. Personligen skulle jag inte ta illa upp om det är en person jag själv är intresserad av men att bara sådär gå fram och snacka med nån helt okänd...nej det känns bara så desperat och konstigt.

• Anonym
    Mamma från mars skrev 2013-03-28 18:20:51 följande:
    Ja precis, om personen är singel i fråga... Och inte fan går jag fram till en vilt främmande man på gymmet och frågar "är du singel"...

Dessutom känns det inte uppskattat att "ragga" på gymmet. Personligen skulle jag inte ta illa upp om det är en person jag själv är intresserad av men att bara sådär gå fram och snacka med nån helt okänd...nej det känns bara så desperat och konstigt.

Precis, det är liksom fel miljö. Det är isf bättre om du "råkar" springa på honom i ett annat sammanhang och ha
    gymet som samtalsämne till en början. Du får alltså stalka honom efter ett pass och se var han bor/jobbar.
  • 040kille

Gym går jag inte på, men har lite andra saker där jag stöter på folk. Visst kollar man tjej nån gång extra ibland. Det är skitsvårt att våga ta kontakt just för man vet inte om hon är singel. Och de gånger man tar kontakt så är det direkt jobbigt att försöka få in samtalet på att jag är singel, hur är din relationsstatus? :)

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Mamma från mars
    Mickeee skrev 2013-03-28 18:59:05 följande:
    What are you waiting for?!

Livet handlar om att ta risker!Flört 
    Och där var du, hej på dig!

Javisst gör det haha..
    Men det känns en aning billigt bara att göra det. Han måste verkligen tro att jag är desperat men sedan är det ju dessa blickar... Jag ser dem, de går inte att undvika. Får väl titta på honom jag med och se om det hjälper...fast det känns konstigt det med. Sedan var det som så att sist jag tränade samtidigt som honom så var jag tvungen att köra min övning väldigt nära honom då han var just där jag skulle köra och jag såg verkligen på honom i spegeln att han tyckte det var jobbigt då det syntes så tydligt att han gjorde allt för att inte titta på mig.
    Anonym skrev 2013-03-28 18:25:24 följande:
    Precis, det är liksom fel miljö. Det är isf bättre om du "råkar" springa på honom i ett annat sammanhang och ha
    gymet som samtalsämne till en början. Du får alltså stalka honom efter ett pass och se var han bor/jobbar.
    Ja och var "råkar" jag springa på honom. Skulle ALDRIG stalka en okänd person fast jag måste erkänna att jag tänkt tanken att avsluta mitt gympass när han går och typ stöta på honom i utgången men min träning är viktigare samt att det känns fruktansvärt, fruktansvärt desperat...

• Victoriassecret

Ragga på du! Jag tvättade bilen i en gör-det-själv-hall häromsistens och såg en snygg man där. Han spanade helt klart in mig och gav mig väldens många och långa blickar. Jag vågade inte där och då, konstaterade bara att han inte hade nån ring och att han körde firmabil. Så när jag kom hem googlade jag lite och fann hans nummer, drog iväg ett sms på vinst och förlust där jag föreslog en öl samma kväll. Svaret kom ganska snabbt: han var gift, visade det sig, och tackade nej med hänvisning till det, men hade inte "tvekat en sekund" om han inte varit upptagen. Bekräftelse till mig och till honom. Win-win. Så; Det värsta som kan hända är väl att han är upptagen och tackar nej? Men han spanar ju uppenbarligen på dig! Kör!

• Elin 885

skulle någon ragga på mig på gymmet så skulle jag tacka för komplimangen, men svara att jag är lyckligt gift (vilket jag är). =).
    lite diskreta blickar tar jag som en komplimang men när någon står och klär av mig med blicken så känns det olustigt.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • 040kille
    Mamma från mars skrev 2013-03-28 19:20:41 följande:

Ja och var "råkar" jag springa på honom. Skulle ALDRIG stalka en okänd person fast jag måste erkänna att jag tänkt tanken att avsluta mitt gympass när han går och typ stöta på honom i utgången men min träning är viktigare samt att det känns fruktansvärt, fruktansvärt desperat...

Har man någon man träffar är man mycket mer attraktiv av någon anledning. Är man singel singel så att säga är det som att det står stämplat desperat i pannan på en....
    Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • Mickeee
    Mamma från mars skrev 2013-03-28 19:20:41 följande:
    Och där var du, hej på dig!

Javisst gör det haha..
    Men det känns en aning billigt bara att göra det. Han måste verkligen tro att jag är desperat men sedan är det ju dessa blickar... Jag ser dem, de går inte att undvika. Får väl titta på honom jag med och se om det hjälper...fast det känns konstigt det med. Sedan var det som så att sist jag tränade samtidigt som honom så var jag tvungen att köra min övning väldigt nära honom då han var just där jag skulle köra och jag såg verkligen på honom i spegeln att han tyckte det var jobbigt då det syntes så tydligt att han gjorde allt för att inte titta på mig.  
    Hej, hej! Ja, här är lilla jag! ;D

Jag gjorde en liknande grej för 2 veckor sedan. Tränade ganska sent och såg att en tjej konstant spanade in mig. Det var bara hon och jag i lokalen. Till slut bestämde jag mig för att komma närmare och därefter öppnade jag konversation när jag kände att vi båda "bekräftat" varandra tillräckligt med blickarna.

Det du beskriver låter dock lite konstigt. Han kanske vill träna ostört...? 
Svar på tråden Ok att ragga på gymmet, någon skillnad på killar/tjejer som raggar?