• Alva 1 år

Diagnos fastställd i dag...

I dag fick vi diagnosen adhd fastställd på vår dotter. Det har gått ganska snabbt, vi påbörjade utred i höstas. Det känns skönt att vi fått det bekräftat men samtidigt lite konstigt... Jag tror jag frågade läkaren 5 ggr om hon va säker just för att få det bekräftat. I bland tvivlar man ju när allt fungerar ett tag men oftast så händer det något som gör att det bekräftas. Är det någon mer som känt så ibland? Ser fram emot föräldra utb som ska kunna ge oss verktyg här hemma.

• Svar på tråden Diagnos fastställd i dag...
  • Alva 1 år

Alva är född -04 Jag har skrivit vård ansökan blev 6 sidor Ja det är väl lite delade känslor, men hoppas på hjälp till oss hemma och för Alva i skolan

• Alva 1 år

Ja va kul och de är lika gamla med! Samt diagnos nästan samtidigt! Var bor ni?

• Alva 1 år

Jag har skickat i väg ansökan nu, sökte både för mertid och merkostnader Alva tar mycket av min tid då hon kräver ständig tillsyn mm Klart du ska söka!!

• Alva 1 år

Ja precis, allt tjatande, humörsvängningar, tillsynstid, allt hon vid sin ålder borde klara självständigt Merkostnader som förstörda kläder inredning telefontid till bup och lärare mm

• Alva 1 år

Vi ska oxå gå den! Hur gammal är Elin? Alva är ju 9 så hon har varit där innan. Men va jag har hört så brukar man ju kunna komma dit på besök innan och de visar henne allt.

• Alva 1 år

Vi ska först på ett info möte om mediciner sen en träff med läkaren för att se vad hon ska ha. Så det dröjer till den 25 april ;-(

Svar på tråden Diagnos fastställd i dag...