• Anonym

Är helvita tapeter fult i ett barnrum?

Vad tycker ni? Ser det kalt ut? Vi ska flytta in i ny lägenhet snart och ska välja tapet till ett av rummen som är tänkt att bli barnrum framöver. Vi vill vara rätt neutrala därför och vitt passar ju till allt, egentligen.
    Men ser det trist ut?
    Vill inte ha för mörk tapet då rummet är rätt litet.

• Svar på tråden Är helvita tapeter fult i ett barnrum?
  • Kerubmamman

gult eller ljusgrönt? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Litet My

Nej det behöver det inte göra, man kan ju piffa upp det med rolga färger på annat, eller om man inte tycker det räcker fixa en liten fondvägg i någon kul färg.

• nozpa

Har vita väggar i ett av barnrummen. Ser inte alls kallt ut. Har mjuka lampor, vimplar emot väggen, några tavlor, stor fluffig matta, himmelsäng på spjälsängen etc etc. Ser kanonmysigt ut. :)

• lövet2

Nej, inte när tapeterna är nya. När barnen är större och hunnit rita på dem, så kan det förstås vara en annan sak ...

• Celes
    lövet2 skrev 2013-03-28 23:32:40 följande:
    Nej, inte när tapeterna är nya. När barnen är större och hunnit rita på dem, så kan det förstås vara en annan sak ...
    Min första tanke var: "Det kommer bli..."
  • fortsätt paddla

Vit färg är bra. Det går att måla. Tapet, nej!

• Anonym

Ja usch, det är svårt. Va lite inne på ljusgröna faktiskt....gillar grönt. Men jag vet inte....

• Anonym
    fortsätt paddla skrev 2013-03-28 23:37:24 följande:
    Vit färg är bra. Det går att måla. Tapet, nej!
    Tror inte de vill måla, de sa att vi får välja nya tapeter för de som är där nu är svarta och söndriga.
  • Pissenisse

Vitt är praktiskt om man inte vet hur man vill inreda, det går ju att få in hur mycket färg som helst med gardiner, mattor, tavlor och möbler. Vill man sen ändra sin inredning så går det lika lätt utan att man behöver tapetsera om.

• Maripo

Nej tycker vitt är väldigt bra val Sen så kan du ju dekorera det med tavlor och såna där stora vägg-klister märken.

• Anonym (Inga Vårvindar)

Jag skulle rekommendera att måla väggarna. Jättepraktiskt i ett barnrum. Bara att måla över eventuella oönskade "konstverk".

Sen skulle jag inte rekommendera kritvitt i ett barnrum. Det finns många fina andra ljusa nyanser som är nästan vita.

Vi har i sonens rum "varmvitt" på tre av väggarna och en starkmönstrad tapet på den fjärde väggen. Det blir en fin balans i rummet mellan lugnt enfärgat och sprudlande färg. Och sonen var jätteglad när han fick välja vilken tapet han ville. När den bara sitter på en vägg blir den ju inte så dominant.

Svar på tråden Är helvita tapeter fult i ett barnrum?