• Anonym

Ni som varit otrogna med kollega...

Ni som varit i ett förhållande med barn och fått känslor för en kollega på jobbet och varit otrogna i någon form.Hur har det gått sedan? Har ni lämnat eller stannat i ert gamla förhållande? Blivit ihop med kollegan? Hur har det påverkat er reltation med mannen respektive kollegan? Ni behöver inte haft sex eller gjort något fysiskt men ändå flörtat, haft nåt på gång under en längre tid med känslor inblandade.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 18:51
    Även män kan förstås svara. "Mannen"kan således vara "fru" då.

• Svar på tråden Ni som varit otrogna med kollega...
  • Anonym
    Anonym (Been there) skrev 2013-03-29 20:52:41 följande:
    Min sambo vet om att "känslor" uppstod men inte att något faktiskt hände mellan oss. Jag vaknade upp en dag och insåg hur fel det var. Sa upp mig på jobbet och pratade aldrig med honom igen. Idag har jag bara ångest och mår illa för att jag gjorde så.

Min sambo vet om att "känslor" uppstod men inte att något faktiskt hände mellan oss. Jag vaknade upp en dag och insåg hur fel det var. Sa upp mig på jobbet och pratade aldrig med honom igen. Idag har jag bara ångest och mår illa för att jag gjorde så.

Hade du ångest för att du sa upp dig och avbröt kontakten eller för att du tillät dig få känslor för kollegan?
  • Anonym

Jag har haft/ har känslor för en kollega, han för mig. Inget har hänt och nu är det slut med det. Detta Har påverkat mitt förhållande. Jag vet inte just nu om jag vill stanna kvar. Om kärleken räcker trots barn, hus och många år tillsammans.

• Anonym

Jag såg nu att det även hänt något mellan er. Därav ångesten förstår jag. Men grejen är väl egentligen varför det hände. Både kollegan och en själv saknade väl nåt i sina förhållanden eller i sina liv.
  • Anonym

Blev med barn, gjorde abort, dumpade kollegan, bor kvar med min sambo som inget vet (men misstänker nog något)

• Anonym
    Anonym (sorgligt) skrev 2013-03-30 06:48:05 följande:
    Dom som alla i korridoren skvallrar om har inte brutit upp från sina familjer, de köper ta-med-lunch och försvinner ut i parken sommartid och kommer tillbaka med gräs på axlarna, eller sitter och hänger på varandras rum i timmar och har förtroliga samtal. På after work sitter de i knäet på varandra. Vem som helst av 50 personer skulle kunna spräcka bubblan med ett litet brev. Jag fattar inte hur man frivilligt sätter sig i den situationen, och jag hade blivit galen om jag upptäckt att min man betett sig så.

Vi har känslor för varandra men umgås enbart som arbetskollegor. Det märks vad vi känner för varandra då vi är i samma rum och jag ser att andra kollegor ser det också. Men vi vet vad den andre känner och har delvis pratat om det också. Ingen tänker lämna och inget kommer hända nu. Jag har hört skvaller mellan kollegor om att någon sett oss på tunnelbanan och att det är bra att vi håller det utanför jobbet. Men det är inte sant, är nog frun de sett honom med kanske. Det kan ju skvallras om saker som inte är sanna också. Folk är ju ibland rätt duktiga på det. Det finns "otrogna" personer som inte gör något, som inte har affärer med andra trots känslor. Kan dock inte låta bli att roas lite av tunnelbanegrejen. Är så typiskt att skvallret börjar gå och förstoras till saker som inte finns.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-29 18:49:51 följande:
    Ni som varit i ett förhållande med barn och fått känslor för en kollega på jobbet och varit otrogna i någon form.Hur har det gått sedan? Har ni lämnat eller stannat i ert gamla förhållande? Blivit ihop med kollegan? Hur har det påverkat er reltation med mannen respektive kollegan? Ni behöver inte haft sex eller gjort något fysiskt men ändå flörtat, haft nåt på gång under en längre tid med känslor inblandade.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-29 18:51
    Även män kan förstås svara. "Mannen"kan således vara "fru" då.
    Jag stannade i mitt gamla förhållande efter att det avslöjades/kom fram att jag haft någon på sidan om. Bröt helt med den andre efter en tids väldigt ångest om vad jag skulle göra, var så kär i den andre men älskade min man. Det fungerade i ungefär ett år, sedan började jag och den andre umgås lite igen och nu är jag tillbaka. Vet inte vad jag ska göra :-/ Kan inte avstå någon av dem.

Båda vet om att jag har känslor för den andre men vet inte om att vi träffas som mer än vänner. Dock har jag inte lovat att vara "exklusiv" med någon av dem, de bara antar att det är så... Önskar att min man också skulle velat ha någon på sidan av och försöker få ihop honom med söta singeltjejer men hittills har han inte nappat.
  • Anonym

jag avbröt med kollegan... har aldrig ångrat det.

• Anonym
    ruuu skrev 2013-04-01 17:25:37 följande:
    Det är nog en generell åsikt världen över att människor som är otrogna utför en egoistisk och negativ handling jo. Precis som det är en ganska generell och universiell åsikt att det är fel och svinigt att plåga kvinnor, djur och barn. 
    ...och män?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som varit otrogna med kollega...