Pressenter och rättvisa bonusbarn/gemensamma barn
Undrar hur ni andra i bonusfamiljer gör vid högtidet som exempelvis vid jul, födelsedagar m.m om ni har bonusbarn och gemensamma barn? Har en 3 1/2 dotter gemensammt med en man sedan fyra år tillvaka. Han har en 6 1/2 årig son sedan tidigare. Igår fick dom påskpressenter av pappan. Sonen fick pressenter för det dubbla värdet. Skulle ni tycka det var ok? Pappan sa att det jämnar ut sig i längden... Han har iof köpte lite kläder tidigare till henne, inte mycket, men några plagg för att han vet att jag har det kärvt ekonomiskt. Vet ej om han köpt kläder till sonen? Men oavsett om det är det han menar med att det jämnar ut sig, borde han då inte jämna ut vid något annat tillfälle, och ge dom lika vid samma tid som nu exempelvis vid påsk. Dottern har ju ingen större glädje av kläderna, det är mer jag. Han har också tidigare vid flera tillfällen lagt pengar på sonens simskola flera ggr, om man nu ska börja räkna... Tror, vet inte säkert men tycker det verkat som han lagt mer oengar på sonens pressenter tidigsre också, därav obderverade jag lite extra just nu med påskpressenterna. Hur resonerar ni kring pressenter till barnen? Har barnets ålder någon betydelsr?