Inlägg från: Jättekul |Visa alla inlägg
  • Jättekul

Möbler/heminredning som är WT

Queenie70 skrev 2013-03-30 15:51:34 följande:
    Hörnskinnsoffa från 1988, tavlor med vargar som ylar mot månen i vardagsrummet. Furuvitrin med torkade blommor ovanpå i köket. Drömfångare i sovrumsfönstret.
    Japp-WT
  • Jättekul
    sextiotalist skrev 2013-03-30 16:10:07 följande:
    Hihi, vår hörnsoffa är nog inte fullt så gammal, men det är en hörnsoffa i läder, som fungerar utmärkt fortfarande.

Eterneller vet jag många som har, speciellt den äldre generationen (som garanterat har kvar sina furumöbler också) (svärmor, svärfar och min mamma)

Däremot har jag alltid ogillat sk hötorgskonst (t.ex vargar som ylar)  och drömfångare.  
    Om min mamma hade levt hade hon definitivt haft kvar sina furumöbler och lite Eterneller.
  • Jättekul
    sextiotalist skrev 2013-03-30 17:14:49 följande:
    Men ärvda kristallkronor kan ju inte vara WT, ärvda fina saker kan aldrig vara WT.

Sedan undrar jag vad det är för fel på marmorbord, det hade mina föräldrar när jag växte upp och vad jag minns så var det handgjort (undrar vad det bordet tog vägen förresten)
    Jag håller med dig. Tror vi har samma uppfattning om WT.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2013-03-30 19:25:46 följande:
    Wt?

när man närmar sig dom 40 och fortfarande har sina ungdomsmöbler kvar i hemmet  
    Japp. Samt lite 80-talsfrilla över det hela. En täckjacka som är 15 år gammal etc....
  • Jättekul
    Anonym (på skoj!) skrev 2013-03-30 19:43:35 följande:
    Typ som Ola Conny?  
    Ja, lite kanske Skrattande 
  • Jättekul
    netza skrev 2013-03-31 10:43:23 följande:
    Bara för att man kanske är fattig och har blandade möbler/ärvda prylar/furumöbler/ikea-möbler/loppisfynd är man inte WT. Att vara WT handlar ju mer om livsstil och beteende i kombination med allting annat.
  • Jättekul
    EllisBell skrev 2013-03-31 11:10:24 följande:
    Froststar: Fast jo, det finns vissa inredningsdetaljer som är återkommande inom WT-segmentet dvs människor som saknar allmänbildning, samhällsintresse osv. Att sen hälften av de som skrivit i tråden drar fram sina personliga icke-favoriter är en annan sak. Varken Ikea, ärvda möbler, 2hand, virkade dukar, fototapet eller shabby chic är WT. Allt detta är saker som dyker upp i Sköna hem, Lantliv och liknande ofta. Och tycka vad man vill (trist smak, brist på fantasi osv) men det är inte WT-hem som porträtteras där.
  • Jättekul
    Froststar skrev 2013-03-31 10:57:07 följande:
    Inredning är en smaksak. WT är vitt slödder, det är en typ av människor som har annat gemensamt än deras inredningsstil. T,ex. bristen på minsta allmänkunskap. Det jag har sett uppraddat i tråden är folks personliga ickefavoriter. Att det därför skulle vara WT är enbart inbillning av sådana som adopterar uttryck från USA utan att förstå vad det betyder. Hmmm.... Undrar just vilket som är mer trashigt i så fall?
  • Jättekul

Här är också typiska människor i America som är WT. Finns hur många som helst.

• Jättekul
    Herdis skrev 2013-03-31 23:54:42 följande:

Det där är inte WT. Men det är en mycket uttömmande beskrivning av Svensson!
Svar på tråden Möbler/heminredning som är WT