• mammatill10a

Minskade fosterrörelser..orolig!

Är gravid i v25+0 (v26) idag och har sedan 3 dagar tillbaka inte känt av bebis alls lika mycket/på samma sätt som tidigare, nör jag väl känner av bebis är det bara små milda puttar inte alls tydliga sparkar som det varit innan, när man sett tydligt utanpå magen. Vad tror ni om detta ska man kolla upp det eller är det normalt att det är så när man ej kommit längre i graviditeten? Vill höra era åsikter. Tack på förhand.

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser..orolig!
  • Sarhan

Jag skulle kolla upp det. Ring till förlossningen o prata med dem till att börja med. Det kan vara så att bebis ändrat läge o därför känns det inte lika mkt. Men är du orolig är det bättre att prata med förlossningen. Lycka till!

• snappi81

Tycker att du ringer förlossningen och pratar med dom. Jag hade så med och dom ville vi skulle komma in direkt. Nu va det ingen fara för oss, vår lilla hade bara lagt sig så alla sparkar tig mot ryggen på mig och då känner msn dom inte. Men är du orolig så vänta inte utan be dom kolla upp det.

• finskorpan

Känner du dig orolig så ring din BM! Jag är i v 31 och känner inte särskilt ofta Lillan men varannan vecka så får jag ju höra hjärtljuden så jag vet att allt är bra. Jag vet inte varför jag känner så lite, kanske för att jag är lång. Men det är klart, jag känner henne när jag lägger mig för då brukar hon böka runt lite.

• Kaninbarnet

Bebisen har ju fortfarande rätt mycket plats i magen. Kan kanske vara så att h*n lagt sig på ett annat håll och att det därför inte känns lika mycket? Men det kostar ju inget att ringa Förlossningen och fråga vad de tycker?

• Ox2
    mammatill10a skrev 2013-03-30 19:34:24 följande:
    Är gravid i v25+0 (v26) idag och har sedan 3 dagar tillbaka inte känt av bebis alls lika mycket/på samma sätt som tidigare, nör jag väl känner av bebis är det bara små milda puttar inte alls tydliga sparkar som det varit innan, när man sett tydligt utanpå magen. Vad tror ni om detta ska man kolla upp det eller är det normalt att det är så när man ej kommit längre i graviditeten? Vill höra era åsikter. Tack på förhand.

Jag hade kollat upp det direkt. Från v 25 ska man känna bebisen varje dag, helst flera gånger. Här tror jag att man ska ringa förlossningen. Vet inte hur det är i ditt landsting.
  • Sol88

jag hade kollat upp det , så ring in och prata med dom

• Mollan85

De är inte alls något konstigt .. Men fr.o.m. V 33 elle nåt ska man känna varje dag..

• Flickan och kråkan

När man oroar sig så är det bra att kolla upp det. Vill bara inflika att jag väntar trean nu och jag upplevde att det blev klart mycket lugnare i v.26-27. Kände varje dag, flera gånger varje dag, men mycket svagare och så ändrades dygnsrytmen upplevde jag. När jag tänker tillbaka så har jag en känsla av att det var något liknande med mina två första också. Jag är idag i v.28+1 och sedan en vecka tillbaka är det mer kraftfullt igen, så behöver inte vara något som är på tok. Men ring och prata med dem .

Svar på tråden Minskade fosterrörelser..orolig!