• Anonym (ivf-bebis)

Symptom v 5?

Är vecka 5, har gjort IVF och plussade på TD i onsdags (27 mars).

Nu börjar jag bli orolig för att det inte ska vara någon hemma i magen...

Mina symptom är bara trötthet på kvällen (somnar i soffan vid 20.30 ca) och att jag blir hungrig hela tiden, men både de symptomen hade jag nästan lika starkt under ivf:en. Går upp och kissar på natten också, 2 ggr istället för en.

I början av v 5 hade jag mensvärk/molvärk som kom och gick, men den har försvunnit de senaste dagarna! Det är det som gör mig så orolig!

Hur har ni mått i vecka 5? Måste man ha molvärk?

• Svar på tråden Symptom v 5?
  • Anonym

Jag plussade också i v 5 och kände inget då förutom lite molvärk som kom och gick, inte alls mycket! Väldigt hungrig hela tiden och ömma bröst. Först i slutet av v 6 kom illamåendet och molvärk känner jag ännu mer sällan nu. Så det dyker säkert upp fler symptom snart tror jag :)

• Anonym

Är i vecka 5 nu och känner nästan inget! lite illamående då och då, sväld mage! kan bero på att de är barn nr2 =)

• hannis

De flesta vet ju inte ens om att de är gravida så tidigt så nej, man kan vara helt symptomfri utan att det är det minsta konstigt. Glad

Själv har jag varit gravid 3 gånger och ingen av gångerna hade jag några symptom i vecka 5. Utebliven mens var det enda som var annorlunda än vanligt. 

Först framåt vecka 7-8 har jag fått lite ömma bröst och illamåendet har dykt upp i vecka 9 (fast bara i 3:e graviditeten.) Molvärk har jag aldrig haft.  

• Alby

Jag hade direkt inga symtom förrän v 9 och då började jag spy mycket och sånt. Känner bara få personer som har haft symtom så tidigt.

• Anonym (ivf-bebis)

Tack för att ni svarar, känns mkt bättre nu!

Vi ska på graviditets-VUL den 17 april, är så spänd på om vi kommer få se ett hjärta slå eller om det blir tillbaka till ruta ett... Hoppas veckorna rusar iväg.

• Alby

Haha förlåt men veckorna kommer nog inte att rusa iväg ;) för min del så var de första 12 veckorna otroligt dryga, jag var rätt orolig för missfall. Min dotter är nu 5 månader och nu så går tiden fort. Lycka till!

• Anonym (ivf-bebis)
    Alby skrev 2013-03-31 13:25:35 följande:
    Haha förlåt men veckorna kommer nog inte att rusa iväg ;) för min del så var de första 12 veckorna otroligt dryga, jag var rätt orolig för missfall. Min dotter är nu 5 månader och nu så går tiden fort. Lycka till!
    Nej jag anar också att det kommer bli segt... Bra att ha mycket på jobbet....
    Tack!
  • Plopps80

Jag är i vecka 5 med andra barnet och är oförskämt pigg. Mår lite pyttelilla på morgonen, brösten är ömma men inte jättemkt har ork och känner inte så mkt växtvärk. Med dottern var jag dödstrött och deprimerad i v 5. Mådde inte illa fören runt slutet på v 6-7.

• mteriksson

jag hade inga symptom vecka 5. Symptomen kom i slutet av vecka sex, början på vecka sju. Med sonen hade jag symptom innan jag plussade. Kan vara så olika.

• Anonym (ivf-bebis)

Fortfarande inga starka symptom, men har mått lite lätt illa vissa dagar och nu denna vecka (v 7) har jag varit på väldigt dåligt humör, typ nedstämd som man kan bli av hormoner.

En grej jag funderar på är flytningar, jag har typ inga flytningar alls nu. Trodde man skulle få mer flytningar av att vara gravid?

• Stesia

Är i vecka 5 eller 6 men jag känner mig bara lite småtrött , hungrig och målvärk, brösten ömmar  har även blivit större och ådror syns, sväld mage. Jag har knappt flytningar. 

Har dock inget direkt illamående och så, mår relativt bra och hoppas det förblir så-Vill inte bli illamående :p

• Stesia
    Anonym (ivf-bebis) skrev 2013-04-09 21:23:11 följande:
    Fortfarande inga starka symptom, men har mått lite lätt illa vissa dagar och nu denna vecka (v 7) har jag varit på väldigt dåligt humör, typ nedstämd som man kan bli av hormoner.

En grej jag funderar på är flytningar, jag har typ inga flytningar alls nu. Trodde man skulle få mer flytningar av att vara gravid?
    Angående flytningar, jag kan säga som så - häng inte upp dig för mycket på det.
    Enligt många får dom knappt flytningar innan mens vilket jag alltid får.  Nu när jag är gravid har jag knappt några flytningar och jag som trodde man skulle flöda i det :p  Nää men det är olika för alla, jag är tvärtemot vad andra är ser det ut som så häng inte upp dig på det :)
  • Anonym (ivf-bebis)
    Stesia skrev 2013-04-10 00:19:34 följande:
    Angående flytningar, jag kan säga som så - häng inte upp dig för mycket på det.
    Enligt många får dom knappt flytningar innan mens vilket jag alltid får.  Nu när jag är gravid har jag knappt några flytningar och jag som trodde man skulle flöda i det :p  Nää men det är olika för alla, jag är tvärtemot vad andra är ser det ut som så häng inte upp dig på det :)
    Skönt att höra!

Jag brukar annars ha någon typ av flytningar hela månaden, mest innan ÄL.

Svar på tråden Symptom v 5?