• linneamiranda

    Föräldraledig i Västerort

    Hej! Jag heter Linnéa och är hemma med min dotter Miranda som snart är 9 månader. Jag letar andra föräldralediga som är intresserade av att träffas och fika, promenera eller liknande. Hör gärna av er! Jag är 25 år.

  • Svar på tråden Föräldraledig i Västerort
  • pärlglans

    Hej! Jag heter Emma och bor i Råcksta! Jag har en liten som är 7 månader och en stor som är 3,5 år :) Var i västerort bor du? :)

  • Sarhan

    Hej, jag heter Linda o är mammaledig med dotter snart 10 mån. Är 39 år. Har en dotter på 7 år oxå. Bor i Vinsta. Har även en facebookgrupp som heter Mamma i västerort där man kan "träffa" fler mammor. Välkomna även dit. Vi är inte så många än men jobbar på det.

  • linneamiranda

    Hej!

    Jag bor i Hässelby strand. Mysigt med två knoddar :) då kanske du vet bra ställen man kan ta med barnen till? Öpn förskolor eller liknande. Jag har bara varit på den i ängbyplan och det verkar bra.


    pärlglans skrev 2013-03-31 19:17:24 följande:
    Hej! Jag heter Emma och bor i Råcksta! Jag har en liten som är 7 månader och en stor som är 3,5 år :) Var i västerort bor du? :)

  • linneamiranda

    Hej!

    Jag har sökt på gruppen men kan inte hitta den :(


    Sarhan skrev 2013-03-31 19:21:14 följande:
    Hej, jag heter Linda o är mammaledig med dotter snart 10 mån. Är 39 år. Har en dotter på 7 år oxå. Bor i Vinsta. Har även en facebookgrupp som heter Mamma i västerort där man kan "träffa" fler mammor. Välkomna även dit. Vi är inte så många än men jobbar på det.

  • Sarhan

    Vad konstigt! Det är visserligen en sluten grupp men den ska ju vara sökbar för det. Har iaf skickat vänförfrågan till dig så kan jag lägga till dig till gruppen. Verkar inte funka annars. Konstigt. Måste försöka hitta nån som kan hjälpa mig.

  • pärlglans

    Linnea: supermysigt men krävande. Det bästa är att se syskonrelationen växa fram:) här i vällingby finns en supermysig öppen förskola, den ligger uppe i kyrkan vid busshållsplatsen. Annars finns även en öf vid blackeberg den är också helt ok. Kanske kan vi ses i ngn öf? Vore mysigt! Sarhan: jag går gärna med i gruppen! Kan jag messa dig mitt namn?

  • Sarhan

    Ungmamma01 och pärlglans: meddela mig era namn så lägger jag till er. Vad kul att bli fler. :) Man kan väl skicka meddelande här tror jag.

  • linneamiranda

    Jag har faktiskt tänkt åka till Vällingbys öppna förskola någon dag. :) De på Bvc (i Vällingby) har sagt att den är bra. Du kan väl lägga till mig på Facebook så kan vi bestämma något? Mitt namn ser du på ett svar jag skrivit till ungmamma01 längre upp här.


    pärlglans skrev 2013-04-01 20:59:53 följande:
    Linnea: supermysigt men krävande. Det bästa är att se syskonrelationen växa fram:) här i vällingby finns en supermysig öppen förskola, den ligger uppe i kyrkan vid busshållsplatsen. Annars finns även en öf vid blackeberg den är också helt ok. Kanske kan vi ses i ngn öf? Vore mysigt! Sarhan: jag går gärna med i gruppen! Kan jag messa dig mitt namn?

  • Taraalina

    Får man vara med här? Jag bor i Råcksta (Beckomberga) och har två döttrar. En på 14 månader& en på 3 månader. Kommer vara hemma året ut och träffar gärna nya vänner som bor nära. Jag vill också vara med på den där FB-gruppen:)

  • pärlglans

    Tara: välkommen! Oj jag som trodde jag hade tätt mellan barnen :) vi planerar att ses o fika någongång på öf i vällingby centrum, du får gärna hänga på :)

  • Sarhan

    Jag har fått hjälp med gruppen på facebook o hoppas nu att den ska vara sökbar. Mamma i Västerort heter den för dem som vill vara med. Annars får ni som vill kontakta mig här med ett meddelande så löser vi det. :) Taraalina: sök på gruppen o om du inte hittar den får du söka på mig Linda Jacobsson. Jag kan bara lägga till dem som är mina vänner där men det ska gå att skicka förfrågan till gruppen. Du är välkommen!

  • Malvalinnea

    Hej!
    Hittade denna tråd och hänger gärna med här ifall jag får? ;)

    Nyinflyttad och känner inte direkt många här, särskilt inte så många föräldralediga. Så därför skulle det vara kul att få kontakt med andra mammor att hitta på saker med. 

    Jag har en dotter på 10 månader

    Såg att det fanns en grupp på fb, skickar en förfrågan dit med(är oftast inne där så ;) )      

Svar på tråden Föräldraledig i Västerort