• Äldre 31 Mar 18:40
    16183 visningar
    35 svar
    35
    16183

    Madagaskar

    Hejsan!   Solig

    Jag och min man står i kö till Sydafrika, Leshoto och Madagaskar. Det är SA som har varit i vårt fokus och det är kring SA som vi har skaffat oss information och är bra pålästa. Nu har vi mer och mer börjat prata om Madagaskar

    Finns det någon där ute som har adopterat från Madagaskar och kan berätta lite om hur ni upplevde processen och hur det var att bo i landet? Kanske finns det andra som också står i kö och vill dela med sig av sina tankar?

    Någon? Glad       

  • Svar på tråden Madagaskar
  • Äldre 2 Apr 22:00
    #7

    Hej Tjejer!

    Vad kul att ni svarade på mitt inllägg Jag och min man bor i Norrköping och står just nu på plats nu 7 i Madagaskar. Egentligen så är vi inte alls insatt då då all vår fokus har varit mot Sydafrika.

    Lilla Soa: Stort Grattis till dottern! Får man fråga hur gammal den lilla prinsessan är? Hur länge fick ni vänta på bb? Hur lång tid hade ni mellan BB och resa? Hur länga var ni i landet? 

    Ett bra sätt att få lite inblick tycker jag är via bloggar, känner ni till några "Madagaskarbloggar?"    

    Det står på AC´s hemsida att prel väntan i Sverige är 2½ år. Vi har stått i kö 2 år och 3 månader nu men det käns väl lite väl optimistiskt att få skicka papper om redan 3 månader om vi är på plats 7 nu?

    Hur var det att leva i landet? Vi kan bara engelska, klarar man sig på det?

    Som sagt, jag har massor av frågor Svara på dom du vill och skit i dom som känns för privata

       

          
         

  • Äldre 7 Apr 22:13
    #10

    Brumelina det tycker jag aboslut! 

    Vad spännande Hur länge har ni väntat på BB? Hur länge stod ni i kö innan ni fick skicka papper? Har man kösystem eller matching i Madagaskar?  Många frågorblir det

    Ha en fin kväll!  

  • Äldre 25 Apr 19:30
    #14

    Åhhhh jag ser ingen ny information! Vart ser man den?  

    Det låter positivt i alla fal! Jag hoppas så på lite bb nu och att det är någon av er två     

  • Äldre 25 Apr 20:54
    #16

    Kan det vara så? Jag tycker att även vi som står i kö borde kunna se? Men jag är inte säker på att jag tittar på rätt ställe? Vart ser ni informationen?

    OM jag inte kan se den så kanske ni kan berätta för mig eller kopiera informationen till mig  

  • Äldre 27 Apr 18:01
    #17

    Ingen som kan berätta?....

    Hur som helst så gick vi från plats 7 till 6 igår, det är ju alltid något   

  • Äldre 29 Apr 19:31
    #19

    Tack snälla Önskar2

  • Äldre 5 May 13:12
    #23

    Tack förti tipset Emelie Vi står till Sydafrika, Madagaskar och Leshoto också. Vi tittar med jämna mellanrum på alla länder och andra adptionsföreningar också men återkommer av olika anledingar hela tiden till framför allt Madagaskar och Sydafrika  Vi får se vart vårt öde för oss...

Svar på tråden Madagaskar