• Jossa10

Chicago poker

Om den ena spelåren säger Chicago och klarar det men samtidigt har den andra ett fyrtal vem vinner given?

• Svar på tråden Chicago poker
  • lövet2

A tar Chicago och klarar den, men B har fyrtal:

A (och ev övriga spelare) blir nollad, men sedan lägger man på de 15 poängen för Chicagon. B får 7 poäng för sitt fyrtal.

• lövet2
    Gizmo skrev 2013-04-01 07:29:52 följande:
    Nej, den med 4-tal vinner!
    Nej, nej, nej! Fel regler!
    Hos oss är det så här:
    *Köpstopp vid 46
    *Chicago före 47 (annars blir man nollad)
    *Lyckad Chicago ger 15 pluspoäng och en misslyckad ger 15 minuspoäng
    *Fyrtal nollar övriga spelare
    *Grand Royal Straight Flush ger omedelbar utgång och vinst
  • pippen

Hejsan, spelade några parti Chicago ikväll. Uppstod en situation som retade upp många. Jag fick 4-tal i sista bytet och fick ju inte tala om de och nolla dom andra. Vi spelade omgången och en av mina medspelare tog hem omgången och passerade då sina 52 poäng. Frågan är ju då? För man räknar ju även poängen efter spelets slut. Nollas dom av min 4-tal trots att en passerat 52? Eller är spelet slut?

• lövet2
    pippen skrev 2013-11-22 21:50:55 följande:
    Hejsan, spelade några parti Chicago ikväll. Uppstod en situation som retade upp många. Jag fick 4-tal i sista bytet och fick ju inte tala om de och nolla dom andra. Vi spelade omgången och en av mina medspelare tog hem omgången och passerade då sina 52 poäng. Frågan är ju då? För man räknar ju även poängen efter spelets slut. Nollas dom av min 4-tal trots att en passerat 52? Eller är spelet slut?
    Vi gör så att vi lägger på poängen för fyrtal först, vilket gör att övriga alltså blir nollade. Sedan lägger vi på de 5 poängen för spelet. Hos oss skulle alltså inte den andra medspelaren ha vunnit - om inte timmen varit sen och alla varit less på att spela, för då kan man förstås komma överens om att göra på annat sätt ...
Svar på tråden Chicago poker