Brio Happy - världens sämsta barnvagn?
Jag håller med TS till mångt och mycket. Jag har fyra fasta hjul, men följande har jag upptäckt som är värdelöst:
1) När vi började använda sittdelen visade det sig att sufletten var åt helvete sned. Brio och återförsäljaren hävdar sex månaders garanti, men vi köpte ju för helvete vagnen innan vår dotter kom, så vi har ju inte ens använt sittdelen förrän NU. Trots flera mail får vi inga svar av butiken G-knapp och Brio mer än ett avmätt brev när vi först kontaktade dem.
2) Fotsacken är FRUKTANSVÄRT trång vid barnets mage om man har sittdelen i upprätt läge. Med åkpåse på vintern är det nätt och jämnt att den går att stänga över min 9-månaders som är -2 på viktkurvan. Nästa år kommer hon inte kunna använda vagnen alls med åkpåse i.
3) Det går inte att fälla ihop vagnen med tvåhandsgrepp, utan man måste först öppna ena sidan, sen andra sidan och hoppas att första sidan inte klickat ihop igen. I alla fall om man är lite kortare (jag är 165).
4) Varukorgen undertill säckar ihop sig och all smuts blir kvar eftersom det är en fast träbotten. Jag vet inte hur många gånger jag har legat på marken och torkat av den där brädan eftersom det kommer snö, vatten och grus dit in.
Vi har bestämt oss för att köpa en Kronan Duo S istället. Vi har bara bra erfarenhet av Kronan från första barnet och deras kundtjänst är TOPPEN!
Här en bild på sufletten som Brio inte vill reklamera: