• annanymt

IVF våren 2013 i Gävle

Hej, tänkte kolla om jag kan hitta någon mer som påbörjar IVF våren 2013 som bor i Gävle eller närheten. Jag startar om tre veckor med nässprayen. Går på fertilitetsmottagningen på Gävle sjukhus och själva utplockningen och instättningen blir i Falun.

• Svar på tråden IVF våren 2013 i Gävle
  • Sorkfeber

Hej hopp!

Här hoppar jag in och joinar såklart :)
    På tisdag ska jag åka och hämta alla spurotr etc på apoteket som är beställt, häftigt att bara få hämta hem dem!
    Kram!  

• annanymt

Härligt att inte vara ensam längre ;) spännande! Imorgon ska vi på konsultation och få höra lite med vad som händer :)

• Sorkfeber
    annanymt skrev 2013-04-07 17:07:17 följande:
    Härligt att inte vara ensam längre ;) spännande! Imorgon ska vi på konsultation och få höra lite med vad som händer :)
    oh vad intressant! :) En vecka imorgon ska vi dit på konsultationen med barnmorskorna.
    Vet du vad du får för hormon? (Menopur, Gonal-F etc?)

Jag har luskat ut från apotekspersonalen att jag iaf skulle få Gonal-F men dos etc får vi inte veta förrän mötet uppe på kliniken.
    När det är typ beräknad sprutstart för dig?

Åkte förbi Falun idag (var på Lager 157) och tänkte att snart, förhoppningsvis, är vi där av andra orsaker :D

Kram på dig!  
  • annanymt

På min receptlista står det GONAL-f. Så jag antar att det är det jag ska köra på. Spraystart är det den 20/4. Och sprutstart tre veckor efter det tror jag, så i mitten på Maj. När skulle du börja? Du går direkt på sprutorna va?

Ja nu händer det äntligen något! :D

• Sorkfeber
    annanymt skrev 2013-04-07 18:36:08 följande:
    På min receptlista står det GONAL-f. Så jag antar att det är det jag ska köra på. Spraystart är det den 20/4. Och sprutstart tre veckor efter det tror jag, så i mitten på Maj. När skulle du börja? Du går direkt på sprutorna va?

Ja nu händer det äntligen något! :D
    Ja, korta protokollet och start den 17-18-19-20/april ngt. Beror på om mensen kommer som "beräknad".
    Sprutstart skall vara på cykeldag 2 om jag inte minns fel.

Jag ÄNTLIGEN händer det ngt! :D

Jag undrar varför de tog korta protokollet på mig, och långa på dig?
    Enligt barnmorskan, Sara, ska det inte vara bevisat bättre effekt med ngn av dem, kanske är vår egen kropps förutsättningar de går efter?
    Nedreglering är ju rätt onödigt på mig eftersom jag redan är nedreglerad, så kanske just bara därför.

Kul att vi båda ska ta Gonal-F, kan vi jämföra. Usch, jag vill inte ha några biverkningar!!! :p  
  • annanymt

Nedreglering? Vad betyder det? Är de det jag kommer bli med sprayen? Som att försättas i klimakteriet. Hur kan du redan vara det? Antagligen därför vi får olika varianter. Läkaren sa bara att jag skulle göra den långa, vet inte alls varför...

• Sorkfeber
    annanymt skrev 2013-04-07 18:58:04 följande:
    Nedreglering? Vad betyder det? Är de det jag kommer bli med sprayen? Som att försättas i klimakteriet. Hur kan du redan vara det? Antagligen därför vi får olika varianter. Läkaren sa bara att jag skulle göra den långa, vet inte alls varför...
    Ja, precis.
    Sprayen nedreglerar dig "typ till klimakteriet", de det betyder är alltså att trycka ned din egen hormonproducering för att den inte ska bråka sen med de hormoner du får i ock med hormonsprutorna.

Få en kontrollerad hormoncykel.

Jag har aldrig fått mens, i hela mitt liv. Har aldrig haft ägglossning. Jag är redan i klimaktieriet på det sättet, men de tror att det finns en chans med IVF eftersom mina prover nu visar bra värden (amh, fsh, gjort en MR röntgen av livmoder & äggstockar, tagit kromosomanalys etc etc etc)

MEN jag vågar inte ropa hej förrän, OM, jag får ägg. Det är det som är stora frågan för mig/oss, se om jag svarar på hormonerna och får fram ägg :p  
  • annanymt

Aha, då har jag koll på läget! Hoppas hoppas du får ägg av sprutorna!! :D

• Lindaa85

Hejsan!

Hoppar gärna in här jag med om det är okej, men jag och min sambo har kommit lite längre och har gjort behandlingen redan och har varit till Falun för ägguthämtningen.

Men vi har gått hos Tatiana på kvinnokliniken och sedan varit till Falun på ägguthämtning och ska sedan dit för ett återförande.

Hittar ingen annan tråd som passa känner jag så hoppas man kan vara med här

Kan ju även hjälpa er om ni har funderingar på något ang ägguthämning och lite sånt :)

Önskar er alla lycka till och hoppas det går bra för er :)

• Sorkfeber
    Lindaa85 skrev 2013-04-08 16:11:55 följande:
    Hejsan!

Hoppar gärna in här jag med om det är okej, men jag och min sambo har kommit lite längre och har gjort behandlingen redan och har varit till Falun för ägguthämtningen.

Men vi har gått hos Tatiana på kvinnokliniken och sedan varit till Falun på ägguthämtning och ska sedan dit för ett återförande.

Hittar ingen annan tråd som passa känner jag så hoppas man kan vara med här

Kan ju även hjälpa er om ni har funderingar på något ang ägguthämning och lite sånt :)

Önskar er alla lycka till och hoppas det går bra för er :)

Hej, vad kul att ha dig här! :)

Hur går det för er nu? Ruvare? Gravid?
    Berätta gärna er resa lite kortfattat.
    Gjorde du/ni korta el långa protokollet?

Många frågor ;) Välkommen! :)  
Svar på tråden IVF våren 2013 i Gävle