• Anonym (a)

Ännu en passfråga/vägran till att skriva på pass(långt)

Så är vi nog många som har bara att köpa vidare på det man själv tror att rätt för barnen. Pass är väl simpel grej den kan man få ut utan hans utskrift om du talar med soc el tr så avgör de vilket är barnens bästa resa el inte

• Anonym (a)

Jag prata med soc och min advokat och påtala det bästa för barnen att få resa med mig på solsemester och ha det lugnt och skönt, när han vägra skriva på så fick kvinnan skriva under i hans ställe för tillfälligt pass för resans period som sen polis utfärda. Nu var det för oss och jag hade ingen ny man så kanske är skillnad om jag ska tolka ditt aggressiva svar. Det är inte mitt fel att du inte sätter ner foten och gör vad du kan utan sitt här och önskar bara jag gjorde det som jag kunde och ansåg vara bäst för våra barn och jag jag fick tillfälligt pass med trots pappans nej så är väl skillnaden mellan dig och mig

• Anonym (a)

Ev är svårt se till att skriv ett schema på när var och hur ug ska ske och vem som hämtar var eller lämnar när, allt sånt underlättar

• Anonym (a)

Tillfälligt pass = är resan mellan15-27 april så får du bara pass för den tiden! Inte för alla de år som är en pass livslängd. Hur gamla är barnen? Vilket land rör det sig om och är han rädd att du ska ta dem dit och flytta dit och därmed försvåra ett ug? Alla är inte ute efter hämnd bara för de inte ser lika på allt och bor din nuvarande man utomlands kanske en viss rädsla finns. Du vet sånt här kan man få kämpa med till barnen blir myndiga så ja ett år är inte lång tid faktiskt

• Anonym (a)

Vaddå tillfälligt pass gäller inte i det landet? Det gäller i alla länder vanliga pass gäller men bara en viss tid. Som du tolkar mina inlägg har jag full förståelse att ni har problem

• Anonym (a)
    h8him skrev 2013-04-02 13:03:07 följande:
    Vissa länder kräver ju att passen är giltiga ganska lång tid efter resan också.

h8him skrev 2013-04-02 13:03:07 följande:
    Vissa länder kräver ju att passen är giltiga ganska lång tid efter resan också.

Inte när det gäller tillfälligt utfärdade pass!
  • Anonym (a)
    Anonym skrev 2013-04-02 14:51:29 följande:
    Vissa länder godtar inte tillfälliga pass. Dubai bland annat. Där måste passet vara giltigt i 3 månader efter hemkomsten och de godtar inte tillfälliga pass.

Anonym skrev 2013-04-02 14:51:29 följande:
    Vissa länder godtar inte tillfälliga pass. Dubai bland annat. Där måste passet vara giltigt i 3 månader efter hemkomsten och de godtar inte tillfälliga pass.

Konstigt de godkände det för oss när vi var där över jul och nyår med tillfälliga pass för barnen, kan ju ha ändrats sen januari då såklart även om jag inte hört talas om det
  • Anonym (a)
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-04-02 20:24:45 följande:
    Det handlar då så klart om Dubai, underbart turist ställe, men dom godkänner inte provisoriska pass, som då även det ska vara underskrivet av båda föräldrarna. Mina barn är 2 och 4 år.

Anonym (Hjälp) skrev 2013-04-02 20:24:45 följande:
    Det handlar då så klart om Dubai, underbart turist ställe, men dom godkänner inte provisoriska pass, som då även det ska vara underskrivet av båda föräldrarna. Mina barn är 2 och 4 år.

Vi var i Dubai i dec/jan och då gick det bra med det tillfälliga som utfärdades för just den resan, soc sa ok polisen som gjorde passet sa ok och Dubai sa ok för oss men som jag sa de kanske ändrat det då fast jag inte hört det
Svar på tråden Ännu en passfråga/vägran till att skriva på pass(långt)