Problem med min styvmamma. Hur hantera?
Hej!
Jag har sedan 11 år tillbaka en styvmamma i min familj. Vi har alltid haft mycket stora problem och min pappa och hon har även "nästan" skiljt sig 3 ggr på grund av problem som har med mig och henne att göra. Men jag vill inte gå in på allt som hänt i just denna tråden utan något speciellt hände idag som verkligen tynger mig och jag behöver verkligen få höra lite vad folk säger och hur jag ska hantera min ilska. Scenariot:
Min syster vill sova över hos en kompis. När hon nästan är utanför dörren säger min styvmamma att hon inte kan gå ut för att hon kom på att hon måste jobba tidigt imrgn och att någon då behöver ta hand om min andra lillasyster. Hon säger: "Du får inte gå för att jag vill inte lämna lillasyster ENSAM HEMMA". Även fast jag var där. Jag brukar sova till 12 på morgnarna, men det betyder väl inte att hon är ensam? Självklart kan jag ta hand om min lillasyster denna dag. Så det som verkligen tynger mig är att hon inte ens räknar mig som en människa. "Du kan inte gå för att din syster blir ensam hemma...": Jag är så fruktansvärt arg och vet inte vad jag ska göra. Och att "prata med henne" är inget alternativ, det har testats och har aldrig fungerat, så jag vill mer veta vad man borde göra i en sådan situation med så stor ilska inom sig. Tack för att jag får skriva av mig!