• februari82

Behöver råd.

Jag är en kvinna över 30 som bor tillsammans med min man och två barn under fem år. Jag och min make har varit ihop i 15 år och det känns inte bra längre. Det finns perioder då han är jätte go och mysig men nästa arg och irriterad. Jag kan knappt göra någonting, ska helst göra det han vill. Oftast säger han att jag sviker barnen om jag inte gör det. Som en gång när jag skulle hälsa på en släkting som nyss fått barn sa han en massa saker och har varit sur ett bra tag efter det. Jag sket i att vara med honom och barnen osv. Men det gällde ju bara 2-3 timmar... Har ibland fått lite egentid en kväll i veckan för att vara med en av mina släktingar, men inte längre. Kan inte ens lämna huset utan att få höra det. Det är så mycket som gjort att jag är i den sits som jag är nu. Jag orkar inte längre. Vill att mina små barn ska leva med båda föräldrarna men jag orkar inte må dåligt... Samtidigt har jag väldigt svårt för att visa utåt att vårt äktenskap inte är bra. Det.. HAr varit deprimerad till och från och nu känner jag mig väldigt låg. Hans temprament gör mig rädd att göra och säga saker till honom. Har oftast tänkt i förväg vilket svar och humör jag kommer att få vara med om. Hur ska jag göra?? Allt bara snurrar runt i mitt huvud och jag vet inte vad som är bra... Har ni några råd att ge mig?

Svar på tråden Behöver råd.