När åkte sonden bort på ert barn?
Som rubriken lyder, i vilken vecka åkte sonden bort från ert barn? Ert barn vars hade sond, givetvis.
Som rubriken lyder, i vilken vecka åkte sonden bort från ert barn? Ert barn vars hade sond, givetvis.
Vårt barn behöll sonden till bf.
V 37 resp v 39
Första barnet hade sond i fem-sex dygn och den togs bort någon dag innan vecka 38+0.
Andra barnet hade sonden i en månad och den togs bort lagom till BF.
Hade sonden fram till v 36, född v 32. Pumpade och gav flaska samtidigt som jag ammade för han lyckades inte koordinera att suga, svälja och andas samt hade stora smärtor pga låsningar i nacke, rygg och bäcken. Hade vi inte valt att försöka flaska i tillägg så hade han nog varit tvungen att ha sonden längre.
1-2v efter bf ammades därefter. Föddes v.24+0
Min son föddes i vecka 28+5 och sonden plockades i vecka 39
isabella är född i v 32+6 och jag har för mig att sonden togs bort precis innan bf
Född i vecka 28+3, sonden togs bort 38+6, vi åkte hem dagen efter. Här finns inte hemsjukvård eller liknande, så man kan inte åka hem med sond (stort upptagningsområde, en del har över 30 mil till sjukhuset).
Sonen föddes 32+0. Sonden plockades 33+några dagar... Kan tillägga att jag kämpade så in i bomben med amningen och helammade från dess.
Efter cirka två veckor, i vecka 38. Då provade vi med flaska, och det gick jättebra. Hade vi envisats med att amma hade den varit kvar mycket längre.