• elyse

Hormoninjektioner

Idag bestämde min gynekolog att det var dags att ge upp Pergotime och gå vidare med hormoninjektioner på reproduktionscentrum här i Uppsala. Har nog inte riktigt fattat det ännu - jag känner mig helt nollställd. Nåväl. Finns det fler här som går på sådan behandling? Kanske t.o.m. någon här i Uppsala. Det lät som att vi kanske hinner komma på en utredning innan sommaren, men nog inte hinna börja med någon behandling. 

• Svar på tråden Hormoninjektioner
  • Finmamma

Måste fråga dig, hur har det gått? Står nämligen inför deta nu. Hur många mån tog du pergon?

• elyse

Tack för att du frågar. Vi fick tid ganska snabbt och skulle få komma i augusti, men jag blev gravid i juli. I maj-juni-juli använde jag en lotion som heter ProgesterAll, och den ska vara bra för dem med PCO, för jag tänkte att "Varför inte...". Så jag kom aldrig iväg på injektioner. Är nu i v 16. 

Pergotime tog jag fyra ggr. Första gången enkeldos, andra dubbeldos och tredje och fjärde trippeldos. Gravidillamåendet var ingenting jämfört med hur jag mådde när jag tog Pergotime.  

• Finmamma

Ohhh stort grattis!!! Jag mådde inte så dåligt av pergon vid mina två första barn förutom äl smärtan. Nu mår jag skit dåligt. Mår illa om vartannat, ena stunden fryser jag andra svettas jag! O för att inte tala om smärtan i magen. Denna mån fick jag ingen äl trots att jag hade ett ägg på 19, 2 mm. Mår fortf illa och minst 3 v har gått sedan sista tabletten... På ons ska vi till en ivf klinik usch jag vill inte.... Vill inte ta pergo mer heller men vill ha ett till barn

• elyse

Jo, tack - de biverkningarna känner jag till... :(

Har ni tid för behandling eller är det ett första besök? Jag kan som sagt rekommendera ett test med ProgesterAll. Men vid det här laget brukar man ju ha testat ALLT; bidrottninggelé, grapefruktjuice, rosenrot... Man blir ju galen av att inte kunna tänka på något annat också... 

Svar på tråden Hormoninjektioner