• 81missan

skryt om din man

Hej på er!

Hade tänkt lägga den här tråden för alla men nu hittade jag bara rubriken under förälder, så då får det blir så.

Jag tänker mig helt enkelt att vi berättar allt som är toppen med våra män, sen kan det ju ev. bli en diskussion kring vad som är bra och inte, där är vi alla olika. Ursäkta alla som kan ta illa upp att det bara gäller män (och inte sambos), men jag valde att skriva så. Välkommen att skriva, jag är mkt nyfiken på hur det ser ut hos er.

lyckligt gift
  • Svar på tråden skryt om din man
  • 81missan

Tänkte att jag kan börja lite lätt, för att visa ung. hur jag tänker.

Jag träffade min man ganska sent i livet (första förhållandet) så därför blev det snabbt giftermål och barn. Ganska snart när vi hade gemensamt liv insåg jag att det alltidt kommer finnas saker man stör sig mer eller mindre på:) Det som däremot gör mig mkt glad är att han älskar mig och sina barn, han stöttar mig när han kan försöker hjälpa mig när han kan. Jag har fått kämpa en del, han har utmanat mina dåliga sidor och många av dom har blivit bättre!

• Pjåsk

Har inte mycket att klaga på med min man heller... Han jobbar hårt och gör "allt" för oss och vi är så jämställda vi kan bli.. Hade han bara inte varit en sån tekniknörd så hade han vart perfekt! :P

• JECJ

Jag har snart en man ;) Vi planerar ett bröllop!

Jag blev tillsammans med min blivande man för 3,5 år sedan. Han har sedan dess gjort allt för att uppfylla mina drömmar! Han är sexig, snäll, lång och stark! Vårt sexliv är underbart och vi skrattar ihop varje dag.  Dessutom jobbar han hårt  (både på jobbet och hemma) och har en trygg släkt och trevlig familj. Han är en ordentlig man som alltid är välklädd och fräsch ! Jag har haft för många lata män och män som inte vårdat sitt yttre så jag värderar det lite extra .

Vi har tillsammans köpt min absoluta drömgård med skog och mark, och vi bygger just nu för att kunna köpa hästar :) Han renoverar och fixar och gården ser ut som en riktig herrgård ;)Han friade storslaget och nu planerar vi ett stort bröllop på vår gård.

Denna underbara mannen gör verkligen ALLT för att uppfylla mina drömmar!! Han är den finaste jag kan tänka mig och han gör mig vansinnigt lycklig hela tiden! 

Vi är snart 30 år och har inga barn ännu ( jag vill vänta tills efter bröllopet)   

• funhouse

De "egenskaper" som jag är glad över att min man har är att han inte bryr sig om normer och annat utan han är sig själv. Jag är glad över att han är feminist och kämpar tillsammans med mig för att vi ska leva så jämställt som möjligt och uppfostra våra barn på samma sätt. Han är dessutom klok som en uggla, lugn och stabil och blir sällan arg.

Vi har väldigt mycket gemensamt, både intressen och värderingar, och jag kan inte tänka mig någon annan man :)

• Pjåsk

På tal om min mans tekniknördighet!!! För en liten stund sen informerade han att han ämnade köpa en ny telefon för 6000:-! Han har haft sin i ett halvår!! Dåre!!! Tur att det är hans enda riktigt irriterande sida!

• 81missan
    Zaturday skrev 2013-04-03 12:26:22 följande:
    På tal om min mans tekniknördighet!!! För en liten stund sen informerade han att han ämnade köpa en ny telefon för 6000:-! Han har haft sin i ett halvår!! Dåre!!! Tur att det är hans enda riktigt irriterande sida!
    Min man är kanske inte tekniknörd, han är mer vetgirig och sitter gärna länge framför datorn. Visst kan det vara frustrerande ibland, men han har börjat hitta "lagom". Sen, om han inte varit sådan så hade jag nog kanske inte fallit för honom. Jag lär mig massor!
  • cattitude

Min man har koll på ALLT inom tekniska världen, så ska det köpas tv, bil, telefon, you name it så vet jag att vi blir inte lurade till att köpa skit för han kan sin shit :)

min man älskar sin familj över allt annat i världen och det får vi uppleva

• Aprille

Vad härligt och inspirerande att höra om era underbara karlar!! Tänker på min före detta man som hade många goda och roliga sidor när vi gifte oss!! Äventyrslysten och inspirerande mycket levande människa! Älskade att plocka svamp av alla sorter! ;) Även idag har han egenskaper jag uppskattar och hans nya fru verkar inte ha några klagomål! ;) Just nu är jag ju ogift och träffar tre olika män för olika behov men det kanske inte hör till denna tråd? Uppskattar dem mycket hursomhelst!

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Erfdgt

Jag träffade min man i oktober 2005. Redan på valborg 2006 flyttade vi ihop, han på alfakassa och jag på studiemedel (gymnasiet). Vi fick i samma veva reda på att vi väntade barn. I december 2006 föddes vår dotter och min kära make hade då ordnat ett fast jobb och renoverat upp en lägenhet åt oss. Vår dotter föddes sedan med hjärtfel och har genomgått ett flertal operationer. Han har alltid varit med och stöttat hela familjen och kämpat för oss. Han har också kämpat och jobbat så mkt han bara kan, så vi skulle ha råd med att jag var hemma, då vår dotter hade svårt att vara på dagis. I allt det här så har jag dessutom opererat bort gallan, var väldigt sjuk pga det, samt fått PMDS. Han har alltid hållit min hand och stöttat mig igenom det. Kan tilläggas att jag haft/har väldigt stor sjukhusskräck.

Han är den där killen som cyklar genom en snöstorm för att köpa min favoritchoklad när jag behöver muntras upp. Inte för att jag ber honom om det, utan för att han vill det. Som spontant kommer hem med en ros till mig efter en tung vecka. Som läser godnattsagor för sin dotter och leker med barbie med henne. Som alltid sätter sin fru och dotter i första hand och är vår klippa! :)

• SIN74

Min man är en supergo kille såväl mot mig som barnen. Han är lyhörd och ser när jag behöver det där extra mysiga för att orka. Vi har varit gifta i snart 15 år vilket säger en del om hur han är. Jag är nog inte lika lätt att leva med.
    Vi delar på arbetet härhemma och på ansvaret för barnen. En toppenman alltså!.

• 81missan
    Erfdgt skrev 2013-05-01 17:19:45 följande:
    Jag träffade min man i oktober 2005. Redan på valborg 2006 flyttade vi ihop, han på alfakassa och jag på studiemedel (gymnasiet). Vi fick i samma veva reda på att vi väntade barn. I december 2006 föddes vår dotter och min kära make hade då ordnat ett fast jobb och renoverat upp en lägenhet åt oss. Vår dotter föddes sedan med hjärtfel och har genomgått ett flertal operationer. Han har alltid varit med och stöttat hela familjen och kämpat för oss. Han har också kämpat och jobbat så mkt han bara kan, så vi skulle ha råd med att jag var hemma, då vår dotter hade svårt att vara på dagis. I allt det här så har jag dessutom opererat bort gallan, var väldigt sjuk pga det, samt fått PMDS. Han har alltid hållit min hand och stöttat mig igenom det. Kan tilläggas att jag haft/har väldigt stor sjukhusskräck.

Han är den där killen som cyklar genom en snöstorm för att köpa min favoritchoklad när jag behöver muntras upp. Inte för att jag ber honom om det, utan för att han vill det. Som spontant kommer hem med en ros till mig efter en tung vecka. Som läser godnattsagor för sin dotter och leker med barbie med henne. Som alltid sätter sin fru och dotter i första hand och är vår klippa! :)
    Helt underbart att höra! Hoppas att ni får ett långt, härligt, spännande liv tillsammans och även att du får hjälp med din PMDS.
  • Erkens mamma

Min man är också helt super.
    Han är mycket mån om barnen och engagerar sig verkligen i att vara med dem. Han är hårt arbetande på jobbet och väldigt duktig på det han gör. Nu ska vi åka utomlands med hans jobb ett år och jag kommer att få ett extra föräldraledigt år och tillbringa med barnen tack vare det.

Han är väldigt ekonomisk och ser alltid till att det finns pengar till resor och renoveringar osv.

Dessutom är han super på att laga mat och överaska med riktigt fin middag och gott vin. Han är rolig och social och nästan alltid festens medelpunkt.  

Dessutom är han min bästa vän och har alltid något klokt att säga om man har problem med något. Han är toppen på att hjälpa mig med alla mina projekt och utan honom hade jag nog inte slutfört lika ofta. Han hejar alltid på mig och det känns verkligen som om det är vi två och barnen mot världen.

• frökenelisabeth

Om jag åker iväg över dagen med vår son och mannen är hemma så frågar han alltid om det är något jag vill att han ska fixa eller göra.

"Vila och ta det lugnt!" brukar jag svara, för han sliter och släpar så för sin familj. Men han brukar själv föreslå t ex tvätta golv, fixa min cykel eller putsa mina skor så de blir vårfina

Fast det bästa med honom är nog att han hittar på egna sånger - han har inte svenska som modersmål, så han gör texter på lite hemmasnickrad svenska som ofta handlar om hur snygg jag är, att han vill ha mig som sin fru, osv... Skrattar ihjäl mig varje gång!

• Sthlmtjej24

Min fästman är otroligt duktig på att hålla ordning hemma! Förutom det är han en underbar pappa som avgudar vår dotter och byter de allra flesta bajsblöjorna. Dessutom är han rasande intelligent och påläst, vilket är utvecklande för mig.

• tosan

Lång, bredaxlad, tatuerad, skitsnygg, charmig, otroligt ömsint, delar mina intressen med custom hojjar och träning. Ansvarsfull, klok, lugn och med sjuk humor precis som jag. Att han dessutom är en Gud i sängen gör ju inget alls ;)

• Helene26

Min kille är en sån som man läser om i sagorna. Trodde inte dom existerade alls längre. Han har tagit till sig min 4-åring som sin egen och hon är inkluderad i allt!! Fick en gemensam son i december. Han gör allt för att underlätta mina sömnlösa nätter.
    En fantastisk människa som mitt hjärta slår hårt för varje dag. Han accepterade att jag kommer ifrån ett tufft liv sen innan, med enorma skulder till kronofogden och inget mer än mig själv att erbjuda. Han vänder alla mina mörka dagar till ljusa igen. Jag vill att alla människor ska ha det lika bra som jag. Det vi har är kärlek på riktigt!! När man bara vet att det kommer vara vi för alltid!

• HannaS

Min man är en person som växer i mina ögon för varje år som går - helt underbart att känna så!

När vi träffades föll jag för hans lugn, trygghet och omtanke. Han är min bästa vän och vi skrattar tillsammans varje dag. När vi blev föräldrar så insåg jag att min son kan inte ha en bättre pappa, precis en sån som jag drömt om att barn ska ha. Rolig, engagerad, lekfull, rättvis och min sons största idol i livet (får väl finna mig i att vara nr 2 för sonen )

I övrigt är han en handy man vilket är otroligt bra när vi nu bor i hus. Jag hatar skruvar, beslag och maskiner, vilket min man älskar. Ok jag tycker ju inte att man behöver köpa en borrmaskin för 6000 men tavlorna, skåpen och allt annat som jag vill ha upp på väggen löser han på ett ögonblick när jag ber honom, så jag får väl ha överseende med den dyra maskinen då....

• SegaMorsa
    Den här tråden gillar jag!

Jag träffade min sambo/fästman -07 under gymnasietiden. Han är två år äldre, väldigt lugn och sansad av sig. Kan lätt gå mig på nerverna då han tycker det är "kul" att jävlar med mig ;)

Vi fick vår dotter -11 och DÄR var han helt underbar!
    Han fick mig att skratta medans vi väntade på att värkarna skulle ta sig. Han var lugn och jätte snäll/mysig. Och han var väldigt bestämd när det började krångla till sig! Han var helt enkelt min klippa!

Han är väldigt kärleksfull (när han vill ;P) och påminner man honom så kan han även vara romantisk av sig<3
    Han har samma sjuka humor som mig, så vi är ett perfekt par!
    Även fast han är inte så duktig på att visa sina känslor eller berätta om dom så vet han i alla fall när han ska krama om mig just vid det tillfället jag behöver extra närhet och han vet även vad han ska säga (fastän han är fåordig av sig) för att få ett leende på mina läppar!

Han är min skinande riddare (som verkligen kan gå mig på nerverna!!!) som jag älskar över allt annatHjärta 
Svar på tråden skryt om din man