• Anonym

Sambon bajsade ner sängen

Har det hänt förut?

• Anonym

Uch har haft en sådan med, varje gång han var magsjuk så var det ränder både på lakarna å i boxerna.. asvidrigt å inte faan tog han bort det själv heller..

• Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-03 15:26:51 följande:
    Plus att han slipper göra det själv om han åker till föräldrarna med det. För mamma gör allt, typ
    Hahahaha undrar hur han ska förklara det för mammsen.. Här tvätta mina ner sketa lakarn =P

Ne men allvarligt, hur sjuk jag eller mina barn varit så har de aldrig bajsat ner sängen, sen att det kanske läcker lite på barnen medans de springer till toan e väl en sak.. Men en vuxen annars fullt frisk människa som inte kan hålla tätt eller inte vaknar utav det? Och sedan inte ser det när han vaknat? Kan inte förstå det bara.
    Och attackera TS för hon blev arg, tja det hade jag med blivit. Oavsett vad så ser man väl till å tar bort det själv, tvättar och sedan sanerar sängen? Åka till mamma är lite å ta i kanske, han kunde ha lagt det i blöt isf.
  • Anonym

För tre år sedan hade jag en hemsk magsjuka mitt i sommaren,jag kände faktiskt inte att det rann lite avföring,var väldigt lös i magen. jag har aldrig haft så ont i magen i mitt liv så jag orkade faktiskt inte byta lakan just då utan jag slängde dit en ren handduk,senare på dagen så hjälpte min sambo att bädda rent i sängen när han kom från jobbet. 2 dagar senare var det hans tur och han blev sämre än mig.

Är man sjuk så orkar man ju inte,kunde inte du TS ha bytt i sängen medans han satt på toa eller något? Man måste ju ställa upp på varandra. Men hur han orkade ta med sig tvätten och åka till sina föräldrar fattar jag inte. Jag orkade knappt vända mig i sängen. 

• Anonym
    mamaleona skrev 2013-04-03 16:56:06 följande:
    Jag skulle också blivit jättearg. Ingen är så sjuk (om man inte är på sjukhus då) att man inte går på toaletten då man känner behovet, ingen vuxen alltså.  Och att sedan bara kolla på lakanet o gå o lägga sig där igen, nänä.....inte i min värld inte...!!

mamaleona skrev 2013-04-03 16:56:06 följande:
    Jag skulle också blivit jättearg. Ingen är så sjuk (om man inte är på sjukhus då) att man inte går på toaletten då man känner behovet, ingen vuxen alltså.  Och att sedan bara kolla på lakanet o gå o lägga sig där igen, nänä.....inte i min värld inte...!!

Det är faktiskt inte särskillt ovanligt. Tyvärr är det inte heller ovanligt idag att folk saknar så pass mycket empati att de blir arga på andra för saker de inte kan råda över. Händelsen i ts var även en renolyckshändelse! Och det säger ju sig självt att man inte alls mår bra om maninte orkarutan lägger sig ändå. Säkert var det inte särskilt mycket, det krävs bara pyttelite läckage för att det ska lukta. En magsjuk persons läckage stinker betydligt mer dessutom.
  • Anonym

Att DESSUTOM hänga ut sin sambos, sitt barns far på nätet för hans förnedrande olyckshändelse! Det är verkligen riktigt lågt.

• Anonym

Ojojoj vad rediga ni är då, jag hade aldrig tagit reda på min sambos skit! Olycka eller ej, jag är inte hans morsa. Mycket annat gör man för dem man älskar men nej tack, fy så vidrigt!! Och hur många av era män hade tagit hand om eran skit då? Hur många kvinnor får ens vara sjuka för sina män medans männen beter sig som om de låg på dödsbädden av lite snuva..
    Jag hade blivit arg. Jag hade inte tagit hand om det och jag hade inte sovit några nätter mer hos min man under tiden han var sjuk om man ska behöva vakna i nån annans skit. Vidrigt!!
    Sen lagar jag gärna mat och pysslar om honom, springer ärenden mm men han får torka sina egna spyor å sin egna skit, han är en vuxen man.

• Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-03 22:50:54 följande:
    Får gratulera att du hittat en bra man. Tyvärr verkar jag inte haft samma tur.

Och ja, jag kanske generaliserade lite , men de flesta män jag känner beter sig så.  
    Håller med, de flesta män beter sig faktiskt så ja..

Sen vet i tusan alltså om min man skulle få smörja in mina hemorojder jag fick efter graviditeten.. Privat egendom! Däremot gick han och köpte vätskan åt mig utan protest och han hjälper glatt till om barnen är sjuka.

Men tror faktiskt aldrig att jag träffat en man som faktiskt släpper allt för att ta hand om sin flickvän när hon är sjuk.
  • Anonym
    Colisa skrev 2013-04-04 00:47:49 följande:
    När jag blev akut magsjuk och spydde ner golvet skickade min man mig i säng och hämtade hink och trasa och städade upp efter mig. Senare kom han upp och tömde och sköljde ur spyhinken vid sängen. En riktig karl klarar sånt.Flört
    Jo, kanske det.. men e iof lite skillnad på kräk å bajs kanske.. Iof så spyr ja ju själv när ja torkar barnens spya så en vuxen spya för mig är enormt hemskt..
    Och jag skulle kunna tömma hinken med och skölja ur den men vuxenbajs.. det går bara inte
  • Anonym
    Majken03 skrev 2013-04-04 00:48:09 följande:
    Jag blev matförgiftad i Thailand för ett par år sen och jag, (även fast jag är kvinna och vissa säger här att man inte kan bajsa på sig som vuxen, och speciellt inte som kvinna) bajsade på mig två gånger! Har aldrig skämts så mkt i hela mitt liv!! En gång i sängen!!!! Bredvid min sambo som var den bästa sambon i världen, gick på morgonen till receptionen o sa att vi ville ha städat o rena lakan. Men de skulle strunta i badrummet. För där låg jag, han fick bära in mig dit, kunde inte ens gå! Den andra gången när jag trodde magen var bra men det var den inte. Så det rann lite ner längs benet när vi var på väg hem en kväll. Så JA, det KAN hända, och även kvinnor!! Har en nära väninna som blev magsjuk på jobbet, åkte hem men hann inte riktigt ända fram innan det högg till i magen igen så hon bajsade på sig från hallen in till badrummet. Ni som säger att ni INTE skulle städa efter er sambo, hur tänker ni? Om han är så sjuk att han inte kan hålls inne??
    Att vara matförgiftad är väl en sak..
    Skulle jag råka bajsa ner mig lite så skulle min sambo aldrig få reda på det skulle heller inte be honom hjälpa mig, och visst olyckor kan hända men jag skulle inte ta hand om en annars frisk vuxen människas skit.
  • Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-03 22:50:54 följande:
    Får gratulera att du hittat en bra man. Tyvärr verkar jag inte haft samma tur.

Och ja, jag kanske generaliserade lite , men de flesta män jag känner beter sig så.  

Då får vi hoppas att han tröttnat och lämnar dig då? Så slipper du leva med honom. och han har chansen att träffa någon som älskar honom.
  • Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-04 10:30:36 följande:
    Ursäkta, men var har jag skrivit att jag inte älskar honom? Älskar man inte något bara för att man inte vill ta hand om dennes bajs?

Och, ja olyckor kan hända, men är man så pigg som han ändå var, så tar man hand om det själv. OM man är så dålig som en del av er har skrivit, när man inte ens orkar gå själv, då är det en helt annan sak.

Kanske skulle skrivit det tidigare, men kom på det när jag läste ett inlägg. Att jag har otroligt svårt för bajs, tycker det är en plåga med den lukten (nej jag tycker inte om att bajsa själv heller), och att utsätta mig för att ta hand om någon annans bajs, när denne orkar göra det själv finns liksom inte ens på kartan
    Det är mer din syn på din partner och på sättet du skriver om honom här jag syftar på.. men som sagt, jag hoppas att han har tröttnat denna gågnen så att ni båda får chansen att bli lycklilga. Har man ingen som helst medkänsla för sin partner så har det gått långt..
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-04 10:43:36 följande:
    Det är mer din syn på din partner och på sättet du skriver om honom här jag syftar på.. men som sagt, jag hoppas att han har tröttnat denna gågnen så att ni båda får chansen att bli lycklilga. Har man ingen som helst medkänsla för sin partner så har det gått långt..
    Gått för långt? För man inte vill vakna i nån annans bajs?
    Hon skickade inte ut honom, var han själv som valde att åka å tvätta hos son mor..
    Det enda TS sa var att hon inte vill vakna i hans bajs eller att barnet skulle göra det och att hon tyckte det var äckligt att han gick å la sig i bajset igen för så pass sjuk var han inte.

Medkänsla, det handlar väl inte om medkänsla om man har en fobi för bajs, vilket jag med har.. Det är snuskigt och vidrigt och vuxna människor ta hand om det själva å lägg inte det ansvaret på andra.. Om ni inte e så sjuka så ni inte vet vad ni heter eller är kraftigt matförgiftade.

men e man så pigg som TS sambo var då är det inte mer än rätt att han tar hand om det med.
  • Anonym
    EnGladPingvin skrev 2013-04-04 11:26:59 följande:

Det var väl inte riktigt det enda hon sa. Hon krävde även att han tvättade lakanen och eftersom det inte fanns tvättid var han tvungen att åka iväg. Eller så kunde han tvätta i badkaret var ett annat förslag hon hade. Sen hade han missat att få med allt och då ringde hon och bråkade om det.

Går man och lägger sig i bajsiga lakan mår man inte bra, det säger sig självt. Istället för att börja bråka och kalla honom äcklig kan man ju försöka hjälpa och visa medkänsla för den som är sjuk. När jag läser vissa kommentarer här blir jag väldigt glad över min sambo. Han skulle gå igenom eld för mig och jag för honom. Mår den andra så dåligt att den bajsar på sig i sängen tar vi självklart hand om det även om det inte är så trevligt. Jag hade sagt åt min sambo att ta en dusch så byter jag lakan under tiden. Inte tusan hade jag blivit arg på honom för att han var sjuk. 
    Nej hon sa att han kunde tvättat dem i badkaren ist för å åkt i väg, hon ringde också för å berätta att han glömt grejer hemma. HAN blev arg och efter många om å men så blev hon arg för att han attackerat henne.
  • Anonym
    Anonym (äckligt) skrev 2013-04-04 10:30:36 följande:
    Ursäkta, men var har jag skrivit att jag inte älskar honom? Älskar man inte något bara för att man inte vill ta hand om dennes bajs?

Och, ja olyckor kan hända, men är man så pigg som han ändå var, så tar man hand om det själv. OM man är så dålig som en del av er har skrivit, när man inte ens orkar gå själv, då är det en helt annan sak.

Kanske skulle skrivit det tidigare, men kom på det när jag läste ett inlägg. Att jag har otroligt svårt för bajs, tycker det är en plåga med den lukten (nej jag tycker inte om att bajsa själv heller), och att utsätta mig för att ta hand om någon annans bajs, när denne orkar göra det själv finns liksom inte ens på kartan

Men nu...
    Det är ju rätt UPPENBART att han iallafall JUST DÅ var så dålig att han inte orkade!
    För jag tvivlar starkt på att han är så äcklig att han gärna lägger sig i en bajsig säng och sover vidare utan att blinka?
    Magsjuka vänder ofta rätt snabbt, och med gnäll och tjat i en redan jobbig situation kan man TVINGA sig själv att göra saker man egentligen inte orkar. Att ta sig hem till mamma kändes säkert bättre påflera sätt.

Det blir tokigt när du ändrar dig i dina uttalanden. Då är det svårt att ta dig riktigt på allvar.

Och JO. Man kan faktiskt när man är riktigt sjuk göra saker för att man känner att man måste.
    Själv har jag ex. med blodförgiftning, 41 graders feber och jättehög puls först fått hem mina barn från skidbacken, gett de mat och kört dem till barnvakt och sedan kört bil 8mil till sjukhuset.
    Människan har vissa drifter och förmågor som gör att de kan klara otroligt mycket!
    Igår läste min son och jag om en man som tog sig ned från mount everest trots att hans hjärta slog enbart ett slag i minuten och han var kraftigt nedkyld.

Så att han med magsjuka inte skulle kunna åka hem till mamma visar mest på din okunskap om människokroppen.
    Även DU  skulle klara av det - precis som alla andra gör, om du bara ville och kände att du var tvungen.
    Låt oss ta ex. du själv tog om när du själv var magsjuk och "inte kunde gå ur sängen" (vart kissade o bajsade du då? ) Hade ditt barn ex. ramlat ner från trappen skulle du knappast legat kvar i sängen..
  • Anonym
    FemmeM skrev 2013-04-04 15:14:32 följande:
    Först skriver du att man faktiskt inte orkar ibland och sen skriver du att man orkar bara man måste. Mycket förvirrande. För mig skulle det vara mycket viktigt att inte gå och lägga mig i mitt egna bajs igen. Mindre viktigt att åka hem till mamma. Varför skulle han orka åka till sin mamma men inte orka att sanera sängen efter sig innan han lägger sig i den igen? Karln är helt enkelt äcklig och bortskämd.  

FemmeM skrev 2013-04-04 15:14:32 följande:
    Först skriver du att man faktiskt inte orkar ibland och sen skriver du att man orkar bara man måste. Mycket förvirrande. För mig skulle det vara mycket viktigt att inte gå och lägga mig i mitt egna bajs igen. Mindre viktigt att åka hem till mamma. Varför skulle han orka åka till sin mamma men inte orka att sanera sängen efter sig innan han lägger sig i den igen? Karln är helt enkelt äcklig och bortskämd.  

Jag är rätt övertygad om att man INTE måste vilja missförstå Men visst, ska försöka förklara på en treårings nivå istället då Att vara sjuk och inte orka är rätt vanligt. Alltså man mår dåligt och kroppen är grymt trött och det är just då inte särskilt högprioriterat då kroppen SKRIKER efter vila då den är matt efter förlorad vätska. Kroppen är ORKESLÖS. Men är man tvungen så ändras givetvis prioriteringslistan. Ex. när en närstående väljer att narra över olyckan och vilja att detta fixas NU. Då kan man ändra i prioriteringen och TVINGA den kropp som behöver vila. Ex. Genom att åka någon annanstans istället. ALLA kan tvinga sin kropp. Vilket är STOR skillnad från att rent fysiskt orka...
Svar på tråden Sambon bajsade ner sängen