Sambon bajsade ner sängen
Det var hans egna initiativ att åka iväg med tvätten, alltså inget som jag sagt till honom alls! Och eftersom han gjorde det, och har dessutom åkt iväg fler gånger så är han inte såååå sjuk som vissa av er verkar tro. Han har magsjuka men är i övrigt pigg.I ditt första inlägg så skriver du "Ja, jag tvingade honom att plocka ur sängkläderna och tvätta dem. Då han "glömde" en del, ringde jag och ifrågasatte det. Då blev han skitsur och "hotade" med att han orkar inge längre och fundera på att lämna mig, för jag bara klaga???" (du skriver ju att tvättstugan är uppbokad - vad skulle han ha gjort?).
Sen kan man åka iväg även om man är sjuk, speciellt när någon klagar på en när man mår dåligt och är magsjuk. Om min sambo tjatade på mig, och jag inte mådde bra, så skulle jag också kunnat flytt fältet om jag ville ha lugn och ro (+ bli ompysslad). Pigg är det du tolkade - du vet inte hur han mådde inombords.
Du skriver att han efter toalettbesöket "knappt brydde sig" och gick och la sig igen - hur vet du att han inte brydde sig? Han kanske visst brydde sig, men inte mådde tillräckligt bra för att ta hand om det just då?
Hade det varit jag själv så hade jag fått ta hand om skiten efter mig själv med. Jag var sjuk, dock inte magsjuk, men rejält sjuk för ett tag sen (fick kämpa för att ens ta mig upp ur sängen). Men jag fick snällt sköta allt ändå. Men det klart, jag är ju kvinna och vi ska automatiskt fixa allt trots att vi är sjuka. Men så fort en man är ens lite förkyld eller så ska ska vi genast finnas där och ställa upp??
Det är lika fel det. En orätt man gör blir inte rätt bara för att någon annan också har gjort orätt.