Inlägg från: Anonym (äckligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äckligt)

Sambon bajsade ner sängen

Vet inte hur jag ska bete mig. När jag vaknade i morse så luktade det bajs. Kände på sonen som låg bredvid mig, men han var torr. Då får jag syn på sambons täcke, fullt med bajsfläckar. (han var på toaletten just då)
    Går upp och byter om på sonen. Talar om för sambon att han har bajs på täcket. (uppe vid huvudet nästan) Han bryr sig knappt och går in och lägger sig där igen.

Sååå äckligt så jag höll på att kräkas. Tvingade honom att öppna fönstret för det luktade bajs lång väg. En vuxen människa går väl på toaletten för att bajsa och gör inte det i sängen när sambo och barn ligger bredvid. Mår illa!! 

• Svar på tråden Sambon bajsade ner sängen
  • Anonym (äckligt)

Han är tydligen magsjuk, men så pigg att han orkar åka till sina föräldrar med tvätten. Ja, jag tvingade honom att plocka ur sängkläderna och tvätta dem. Då han "glömde" en del, ringde jag och ifrågasatte det. Då blev han skitsur och "hotade" med att han orkar inge längre och fundera på att lämna mig, för jag bara klaga???

Ursäkta för att jag inte vill att jag och sonen ska bli sjuka då. Eller att jag inte vill sova bland hans bajs!  

• Anonym (äckligt)

Nej, tvättstugan var fullbokad både idag och imorgon

• Anonym (äckligt)

Plus att han slipper göra det själv om han åker till föräldrarna med det. För mamma gör allt, typ

• Anonym (äckligt)

Jag skällde inte på honom, utan jag bad honom lugnt att ta bort efter sig. Det var han som blev arg. Jag blev arg först när han skrikit på mig i telefonen, men höll mig ändå lugn när jag pratade med honom. 
    Och, jag tvingade honom inte att åka iväg och tvätta, i värsta fall hade det gått att tvätta i badkaret. Men nu var han ju så pass pigg att det inte var några problem att åka iväg.

Anledningen till att han fick ta vara på det själv är att jag vill hålla mig undan så mycket som möjligt då jag har en son att tänka på. Blir sonen sjuk igen nu så kommer han bli inlagd på sjukhus då han nyligen haft en extremt jobbig period med sjukdomar och uttorkning som följd. Detta är hans första pigga dag. 

• Anonym (äckligt)

Det var hans egna initiativ att åka iväg med tvätten, alltså inget som jag sagt till honom alls! Och eftersom han gjorde det, och har dessutom åkt iväg fler gånger så är han inte såååå sjuk som vissa av er verkar tro. Han har magsjuka men är i övrigt pigg.

Hade det varit jag själv så hade jag fått ta hand om skiten efter mig själv med. Jag var sjuk, dock inte magsjuk, men rejält sjuk för ett tag sen (fick kämpa för att ens ta mig upp ur sängen).  Men jag fick snällt sköta allt ändå. Men det klart, jag är ju kvinna och vi ska automatiskt fixa allt trots att vi är sjuka. Men så fort en man är ens lite förkyld eller så ska ska vi genast finnas där och ställa upp??  

Och hänga ut? Jag är anonym eller hur? Hur många av er här vet vem jag är? 

• Anonym (äckligt)
    Anonym skrev 2013-04-03 18:58:06 följande:
    Ojojoj vad rediga ni är då, jag hade aldrig tagit reda på min sambos skit! Olycka eller ej, jag är inte hans morsa. Mycket annat gör man för dem man älskar men nej tack, fy så vidrigt!! Och hur många av era män hade tagit hand om eran skit då? Hur många kvinnor får ens vara sjuka för sina män medans männen beter sig som om de låg på dödsbädden av lite snuva..
    Jag hade blivit arg. Jag hade inte tagit hand om det och jag hade inte sovit några nätter mer hos min man under tiden han var sjuk om man ska behöva vakna i nån annans skit. Vidrigt!!
    Sen lagar jag gärna mat och pysslar om honom, springer ärenden mm men han får torka sina egna spyor å sin egna skit, han är en vuxen man.
    Någon som verkar ha samma syn som mig på det hela. 

Enda personen jag torkar skit (och spyor) efter förutom mig själv, så är det min son. Men en vuxen man, aldrig i livet.

Och nej, jag tänker inte sova bredvid honom heller. Sover hellre rejält obekvämt, typ soffan tills han är frisk igen. Han har fått vara i sovrummet förutom när han varit på toa eller tagit sig något att äta. 

Har haft alla fönster öppna under dagen för att få bort skitlukten.

Han är inte en sån som kan verka pigg utåt om han inte är det. Så tycker faktiskt inte synd om honom.

Men, pratade med honom igen och han bad halvt om ursäkt för sitt beteende.  
  • Anonym (äckligt)
    Anonym (va?) skrev 2013-04-03 22:18:52 följande:
    Stackars dig som har en sådan man. Min skulle utan tvekan ta hand om mig eller barnen om vi är sjuka. Och jag tar hand om dem om jag är den friska. Han smörjer både hemorrojder och torkar spyor när jag är gravid. 

Snacka om fördomar mot män. 
    Får gratulera att du hittat en bra man. Tyvärr verkar jag inte haft samma tur.

Och ja, jag kanske generaliserade lite , men de flesta män jag känner beter sig så.  
  • Anonym (äckligt)
    Anonym skrev 2013-04-04 10:14:27 följande:

Då får vi hoppas att han tröttnat och lämnar dig då? Så slipper du leva med honom. och han har chansen att träffa någon som älskar honom.
    Ursäkta, men var har jag skrivit att jag inte älskar honom? Älskar man inte något bara för att man inte vill ta hand om dennes bajs?

Och, ja olyckor kan hända, men är man så pigg som han ändå var, så tar man hand om det själv. OM man är så dålig som en del av er har skrivit, när man inte ens orkar gå själv, då är det en helt annan sak.

Kanske skulle skrivit det tidigare, men kom på det när jag läste ett inlägg. Att jag har otroligt svårt för bajs, tycker det är en plåga med den lukten (nej jag tycker inte om att bajsa själv heller), och att utsätta mig för att ta hand om någon annans bajs, när denne orkar göra det själv finns liksom inte ens på kartan
  • Anonym (äckligt)
    Anonym skrev 2013-04-04 11:09:19 följande:
    Gått för långt? För man inte vill vakna i nån annans bajs?
    Hon skickade inte ut honom, var han själv som valde att åka å tvätta hos son mor..
    Det enda TS sa var att hon inte vill vakna i hans bajs eller att barnet skulle göra det och att hon tyckte det var äckligt att han gick å la sig i bajset igen för så pass sjuk var han inte.

Medkänsla, det handlar väl inte om medkänsla om man har en fobi för bajs, vilket jag med har.. Det är snuskigt och vidrigt och vuxna människor ta hand om det själva å lägg inte det ansvaret på andra.. Om ni inte e så sjuka så ni inte vet vad ni heter eller är kraftigt matförgiftade.

men e man så pigg som TS sambo var då är det inte mer än rätt att han tar hand om det med.
    Tack, verkar som att den finns någon som förstår vad jag skriver.
  • Anonym (äckligt)
    Anonym skrev 2013-04-04 11:58:32 följande:
    Nej hon sa att han kunde tvättat dem i badkaren ist för å åkt i väg, hon ringde också för å berätta att han glömt grejer hemma. HAN blev arg och efter många om å men så blev hon arg för att han attackerat henne.
    Precis!
    AngieT skrev 2013-04-04 12:11:56 följande:
    Hon sa åt honom att tvätta. Bara det är lite mycket begärt från någon som är sjuk. Jag hade utan tvekan sagt åt min sambo att hoppa in i duschen medan jag bytte lakan. Självklart skulle jag tycka det var äckligt, jag kan knappt kolla på saker på tv om det är blod/bajs/spya, men jag skulle göra det för honom, för att jag älskar honom. Jag hade aldrig i livet sagt åt honom att tvätta på en gång.
    Ja, om personen som är sjuk verkligen är riktigt dålig, men det var han ju inte. Förutom att han hade magsjuka så var han pigg. 
  • Anonym (äckligt)
    AngieT skrev 2013-04-04 12:48:15 följande:
    Hur vet du det? Han kanske åkte iväg för att han inte orkade höra ditt tjat. Jag hade åkt iväg om min sambo tjatade på mig när jag var sjuk, även om jag hade 40 graders feber.
    Du vet inte skillnaden på att tjata och säga till lugnt en gång va?

Nej, är man riktigt sjuk så orkar man inte ta bilen och åka iväg. Jag har varit magsjuk själv i mitt liv och skulle aldrig kunnat sätta mig i en bil. Att åka iväg om har feber beror väl på hur medtagen man blir av febern?? Hade jag haft 40grader så hade jag inte ens tagit mig upp ur sängen. Men nu hade han ingen feber, han hade diarée och var annars pigg. 
  • Anonym (äckligt)
    AngieT skrev 2013-04-04 12:58:14 följande:
    Du tvingade ju honom att plocka bort sängkläderna och på något sätt tvätta dom, NU NU NU. Knappast att du var helt lugn när du sa det.

Jag hade tagit mig iväg även om jag hade varit så pass medtagen, vilket jag nästan alltid är när jag har feber. Jag tänker inte stanna hemma för att lyssna på hur äcklig jag är och känna mig ovälkommen i mitt eget hem, vilket han är när du tvingar honom att stanna i sovrummet. Jag tar mig hellre ut och sätter mig på en parkbänk i närheten då.
    Du gör din egen tolkning av vad jag skriver, så ingen större idé att ens diskutera något med dig
  • Anonym (äckligt)
    AngieT skrev 2013-04-04 13:21:57 följande:
    Och du kör på efterkonstruktion när du inte får medhåll=)
    Kräver inte medhåll, men det är extremt irriterande när folk inte kan läsa vad som står utan att göra egna tolkningar som inte stämmer överrens med verkligheten
  • Anonym (äckligt)
    Anonym skrev 2013-04-04 15:03:03 följande:

Men nu...
    Det är ju rätt UPPENBART att han iallafall JUST DÅ var så dålig att han inte orkade!
    För jag tvivlar starkt på att han är så äcklig att han gärna lägger sig i en bajsig säng och sover vidare utan att blinka?
    Magsjuka vänder ofta rätt snabbt, och med gnäll och tjat i en redan jobbig situation kan man TVINGA sig själv att göra saker man egentligen inte orkar. Att ta sig hem till mamma kändes säkert bättre påflera sätt.

Det blir tokigt när du ändrar dig i dina uttalanden. Då är det svårt att ta dig riktigt på allvar.

Och JO. Man kan faktiskt när man är riktigt sjuk göra saker för att man känner att man måste.
    Själv har jag ex. med blodförgiftning, 41 graders feber och jättehög puls först fått hem mina barn från skidbacken, gett de mat och kört dem till barnvakt och sedan kört bil 8mil till sjukhuset.
    Människan har vissa drifter och förmågor som gör att de kan klara otroligt mycket!
    Igår läste min son och jag om en man som tog sig ned från mount everest trots att hans hjärta slog enbart ett slag i minuten och han var kraftigt nedkyld.

Så att han med magsjuka inte skulle kunna åka hem till mamma visar mest på din okunskap om människokroppen.
    Även DU  skulle klara av det - precis som alla andra gör, om du bara ville och kände att du var tvungen.
    Låt oss ta ex. du själv tog om när du själv var magsjuk och "inte kunde gå ur sängen" (vart kissade o bajsade du då? ) Hade ditt barn ex. ramlat ner från trappen skulle du knappast legat kvar i sängen..
    Jag skrev att OM jag hade haft 40graders feber så hade jag inte tagit mig ur sängen. (har problem redan vid 38grader, då det är hög feber för mig, så ser till att ta febernedsättande innan den stiger mer)

Gällande magsjuka och mig själv så skrev jag att jag inte kunnat sätta mig i en bil. 

Sen så motsäger du dig själv i det du skriver, att ibland orkar man inte och sen kan man orka bara man vill?? 
  • Anonym (äckligt)

Och för er som undrar, så ja han är en sån där typisk man (nu generaliserar jag) som tror han är dödssjuk så fort han är lite snorig. Och förväntar sig att alla ska ställa upp hela tiden. Som tur är är han sjuk otroligt sällan.
    Han är van att mamma gör allt (och lite till) för honom. Han hade aldrig varken städat eller lagat mat innan jag träffade honom, för det var hans mamma där och gjorde åt honom.

MEN, jag är INTE hans morsa, och tänker inte serva honom, vilket han vet.  

• Anonym (äckligt)
    MinaE skrev 2013-04-04 21:18:52 följande:
    Jorå jag fattar precis ! Och det gör du helt rätt i :) !

Fan vaddå skiter man på sig så tar man upp det liksom :/ Om inte annat för att man BÖR känna sig aningen pinsam..
    Personligen magsjuk eller ej hade jag nog dött av skam om jag sket på mig i sängen hahahah :D Mygood hemska tanke :) ! 
    Ja, jag är sån att även om jag är sjuk/magsjuk så är jag helt klar i huvudet och vet vad som händer. Hade det varit jag, hade jag tagit av sängkläderna direkt, och sen hoppat in i duschen. (för är det på täcket har man ju på kroppen med). Sen hade jag sköljt av/tvättat sängkläderna.

På tal om det, han har inte duschat än. (ryser)  
  • Anonym (äckligt)
    FemmeM skrev 2013-04-05 10:56:10 följande:
    Du menar så här: Du är sååå trött i kroppen och sjuk att du måste gå och lägga dig i ditt eget bajs (detta efter en natts sömn) men så kommer någon och säger att "oj, ska du verkligen ligga i ditt eget bajs? Kan du inte byta sängkläder?" DÅ måste du bara iväg därifrån? Och kan sätta dig i bilen och köra iväg hem till mamma som kan ta hand om ditt skit åt dig? Patetiskt...

Narra har väl inte TS gjort? Hon sa ifrån. Jag kan säga att hade min sambo uppvisat ett liknande beteende hade jag blivit äcklad och förbannad. Nu är jag ganska säker på att min sambo aldrig skulle bajsa på sig i sängen och sen lägga sig i det igen. Men han är inget jämrande åbäke heller... Han kan ta hand om sig själv.

Så lite tjat sätter mer fart på din sjuka kropp än att ligga i din egen avföring. Konstig prioritering...
    Precis, du skrev exemplet bättre än mig. Hoppas det blev mer förståeligt nu :)

Jag har inte varit elak eller kallat honom något. Jag skrev här för att få dela mina tankar och för att sambon skulle slippa höra.

Håller med dig om att det är mycket konstigt om tjat skulle sätta mer fart på kroppen än att ligga i sin egen skit. Blä  
Svar på tråden Sambon bajsade ner sängen