Anonym skrev 2013-04-04 15:03:03 följande:
Men nu...
Det är ju rätt UPPENBART att han iallafall JUST DÅ var så dålig att han inte orkade!
För jag tvivlar starkt på att han är så äcklig att han gärna lägger sig i en bajsig säng och sover vidare utan att blinka?
Magsjuka vänder ofta rätt snabbt, och med gnäll och tjat i en redan jobbig situation kan man TVINGA sig själv att göra saker man egentligen inte orkar. Att ta sig hem till mamma kändes säkert bättre påflera sätt.
Det blir tokigt när du ändrar dig i dina uttalanden. Då är det svårt att ta dig riktigt på allvar.
Och JO. Man kan faktiskt när man är riktigt sjuk göra saker för att man känner att man måste.
Själv har jag ex. med blodförgiftning, 41 graders feber och jättehög puls först fått hem mina barn från skidbacken, gett de mat och kört dem till barnvakt och sedan kört bil 8mil till sjukhuset.
Människan har vissa drifter och förmågor som gör att de kan klara otroligt mycket!
Igår läste min son och jag om en man som tog sig ned från mount everest trots att hans hjärta slog enbart ett slag i minuten och han var kraftigt nedkyld.
Så att han med magsjuka inte skulle kunna åka hem till mamma visar mest på din okunskap om människokroppen.
Även DU skulle klara av det - precis som alla andra gör, om du bara ville och kände att du var tvungen.
Låt oss ta ex. du själv tog om när du själv var magsjuk och "inte kunde gå ur sängen" (vart kissade o bajsade du då?

) Hade ditt barn ex. ramlat ner från trappen skulle du knappast legat kvar i sängen..
Jag skrev att OM jag hade haft 40graders feber så hade jag inte tagit mig ur sängen. (har problem redan vid 38grader, då det är hög feber för mig, så ser till att ta febernedsättande innan den stiger mer)
Gällande magsjuka och mig själv så skrev jag att jag inte kunnat sätta mig i en bil.
Sen så motsäger du dig själv i det du skriver, att ibland orkar man inte och sen kan man orka bara man vill??