Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Behöver tips: Vill inte amma - hur trösta osv?

Nu har jag ammat, men ett bra alternativ är ju att sjala , då får man ju närheten och liten får det där goa gunget som de känner igen från magen

• Flickan och kråkan
    ExitSong skrev 2013-04-03 12:47:09 följande:

Ja, det är en bra idé. Fast jag blev aldrig riktigt vän med bärsjalen sist, tyckte det var lättare med bärsele, men det är inte lika mysigt kanske. Plus att det verkar lurigt att hitta bärsele för tvillingar, men det kanske finns någonstans. Men annars kan man ju kanske turas om lite, eller att man bär varsin bebis om pappan är hemma.
    Tack för tipset!

Precis så kände jag också! Man blev deprimerad av att bara bli sittande, och för mig var det också obekvämt på något vis när det kom till integriteten, även om det inte borde vara så när det är en bebis, men jag trivdes helt enkelt inte med grejen.

Men vi får väl göra som Flickan och kråkan sa, och köra med sjal eller liknande, och gosa med dem i största allmänhet :) Skönt att höra ändå att det finns fler som jag!

Funderar ändå på om jag borde låta mjölkproduktionen komma igång, för som någon sa så är det ju lättare att ångra sig åt det hållet än att försöka få igång mjölken efteråt. Det enda är att det gör så förbaskat ont när mjölken rinner till, när det blir en inflammation dagen efter förlossningen och brösten blir som ballonger som står rakt ut...aj!
    Så här kan du rätt enkelt bära nyfödda tvillingar i trikåsjal. Samma knytning som med ett barn, men man sätter i dem aningens annorlunda. Eftersom två väger mer än ett barn så hade jag valt en riktigt stadig trikåsjal som wbs (wrapsody bali stretch). Sedan blir det ju lättare att bära två barn när de har blivit stadiga i nacken för då kan man ha en på mage och en på ryggen. Jag har inte tvillingar, men två täta barn och har tandemburit en hel del. Har haft ett barn i bärsele på ryggen och en i sjal på mage. Och är ni två vuxna så bär man så klart varsitt barn . Att bära i sjal är lite av en vanesak, men trikåsjal är rätt lätt att få till bra. 

Svar på tråden Behöver tips: Vill inte amma - hur trösta osv?