Mannen 58 skrev 2013-04-03 15:42:05 följande:
Bra att du tar tag i det här och tar det på allvar! Alldeles för många män lider i tysthet och vågar inte göra något åt det här för det känns så skämmigt. Risken finns som du säger att de blir lämnade antingen pga av sexbrist eller för att de dricker för mycket för att de känner sig värdelösa.
Det finns hjälp att få. Ett enkelt blodprov talar om vilken testosteronhalt du har. Halten är högre på morgonen än på kvällen.
Har du turen att det finns en androlog ( "männens gynekolog") på ett sjukhus i närheten.Prata med honom.
Annars en urolog men androloger är mera inriktade på sex.
Men problemen kan vara något helt annat.
Frågor som är relevanta är:
Ålder?
Fysisk form, tränar du?
Övervikt?
Dricker du mycket och dricker du alkohol i samband med sex. Ökar lusten och minskar utförandet.
Om du onanerar får du då utlösning / orgasm på egen hand?
Gör ni något för att sex ska bli mera intressant eller spännande.
Har du lust till sex någon gång men du finns det inte möjlighet eller så brukar ni inte ha sex då?
Finns det några tabu eller saker som inte får nämnas i samband med sex.
Vågar ni nu och har ni under årens lopp vågat leva ut och bli lite djuriska?
Har problemet funnits länge eller har det vuxit fram under de senaste åren.
Kan du och din hustru prata om sex.
När ni gör det så prata rent konkret.
Kalla sakerna vid dess riktiga namn. Säg knulla, kuk fitta slicka, våt , kåt osv.
Om du tänder på något så berätta för din hustru vad du tänder på rent konkret.
Fråga henne vad hon tycker om vad gäller sex och be henne att prata om det rent konkret
Har du något som du fantiserar om vad gäller sex? Berätta det? Samma fråga till henne..
Vad skulle hon kunna göra rent konkret för att du skulle tycka att sex blev bättre eller enklare för dig.
Brukar ni säga runda ord? Är det tillåtet för båda parter.
Runda ord förhöjer den sexuella stämningen under samlaget. Kan du t.ex säga " Jag tycker om att se på din fitta när vi knullar". Kan hon säga" Jag längtar efter att ta i din hårda kuk".
Vi har runda ord för att blir lite mer " djuriska " för då njuter vi mer av sex.
Har ni en tillåtande stämning under samlaget dvs om någon vill göra något eller att den andre ska göra något finns det då den samhörigheten och förtroendet mellan er så att ni vågar det.
Nu är det hon som tar initiativ. Har det alltid varit det?
Skulle du vilja att hon väntade till du tog initiativ så säg det.
Accepterar du att ni turas om så säg det.
Vill du att hon ska ta initiativ på ett visst sätt så berätta om det och hur det ska gå till.
Har ni alltid sex på samma sätt och vid samma tid på dygnet så att du vet precis vad som ska hända.
Variera och glöm inte att morgnar är bra tid att ha sex. Man är utvilad och testesteronhalten är högre.
Bara att borsta tänderna och ev tvätta sitt sköte och sedan är det bara att dra igång.
Det finns en rad frågor som är viktiga och som ni behöver besvara tillsammans.
Även om en läkare genom behandling kan hjälpa dig att höja din testesteronhalt så blir sex bättre om
ni kan prata om sex och utveckla den delen av ert liv tillsammans. En förutsättning är att ni har en sådan samhörighet och ett sådant förtroende mellan er så att ni vågar det.
Du får absolut inte ge upp.
Jag gick till en androlog. Nu var mitt t-värde i topp. Mina problem var inte att få erektion utan att få utlösning.
Genom samtal med en psykolog så är det på väg att lösa sig. Utlösning är inget stort problem längre och jag arbetar för att kunna få orgasm ordentligt.
Räkna med att det tar lite tid att ändra på vanor som är gamla.
Du har tagit det viktigaste steget för du har insett och vill göra något åt problemet.
Många män har det som du men gör ingenting.....
Lycka till!
Jag gillar ditt inlägg. Mycket bra skrivet