• Anonym (SnartEnsam)

Hur ökar man sexlusten?

Jag vet inte hur jag ska lösa detta? Min sexlust är så låg. Min fru har konfronterat mig med det och är irriterad över att det alltid är hon som måste ta initiativet. Det gör att jag känner mig skyldig och försöker ändå. Oavsett vad jag själv vill. Resultatet blir några lyckliga dagar och sen är vi där igen.

Sex har blivit något jag gör för att jag måste. Inte för att det är lustfyllt. Jag vet inte hur jag ska få bort dessa kravkänslorna. Jag har försökt att ta upp det med henne. Då fick jag till svar att om hon inte tog initiativet så blev det ju inget sex.

Jag känner mig så ensam i detta och om jag inte hittar en lösning snart så är jag rädd att jag kommer bli ensam på riktigt.

• Svar på tråden Hur ökar man sexlusten?
  • Labbe54

Gå till läkare, ev testosteron brist, hur gammal är du, jag äter apotekets lust piller med L-argiplex  och tycker det hjälper lite grann. Jag är 55 år.

• Anonym (SnartEnsam)
    EllinorE skrev 2013-04-03 13:33:36 följande:
    Är det att du inte har någon sexlust alls?
    Försvinner den när hon börjar göra närmanden?
    Är det sexet i sig som gör att du inte vill ha sex? 
    Jag känner liksom inte det behovet som hon känner. Sen om det är att jag inte har någon sexlust alls eller bara har en låg sexlust är svårt att avgöra.

När hon gör närmande så är de första tankarna som dyker upp att jag inte gjorde närmandet först. Kommer hon bli nöjd med detta eller kommer det debatteras senare hur jag aldrig tar initiativet?

Jag tror det är lite sexet i sig också. Hon har svårt att komma och jag jobbar stenhårt på att försöka få henne att komma. Så det är alltid en osäkerhet om man kommer lyckas den här gången. 
  • Anonym (SnartEnsam)
    Labbe54 skrev 2013-04-03 13:38:54 följande:
    Gå till läkare, ev testosteron brist, hur gammal är du, jag äter apotekets lust piller med L-argiplex  och tycker det hjälper lite grann. Jag är 55 år.
    Tack för tipset! Skadar inte att kolla.
  • villy

Tala med henne om det. Kanske ni behöver lite äventyr. Leksaker, sex på andra platser så det blir lite spänning.

• Kattpappa

Att kolla upp din testosteron nivå är ett bra steg i rätt riktning. Jag vet av erfarenhet.
    Har ni sexleksaker? Att använda en rabbit med henne samtidigt som du smeker och kysser kommer förmodligen ge henne orgasm och då kan du släppa tanken på detta.
    Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt. 

• EllinorE
    Anonym (SnartEnsam) skrev 2013-04-03 13:54:15 följande:
    Jag känner liksom inte det behovet som hon känner. Sen om det är att jag inte har någon sexlust alls eller bara har en låg sexlust är svårt att avgöra.

När hon gör närmande så är de första tankarna som dyker upp att jag inte gjorde närmandet först. Kommer hon bli nöjd med detta eller kommer det debatteras senare hur jag aldrig tar initiativet?

Jag tror det är lite sexet i sig också. Hon har svårt att komma och jag jobbar stenhårt på att försöka få henne att komma. Så det är alltid en osäkerhet om man kommer lyckas den här gången. 
    Då gissar jag att allt sitter psykiskt!
    Kan du ibland känna dig ovärdig/värdelös, oälskad eller inte uppskattad?
    I så fall är det dags att börja titta dig i spegeln och inse att du är värd att älska! Du är fin som du är! Och du är duktig på det du gör!
    Berätta för din tjej att du känner att ditt självförtroende är nere för tillfället och att du kan behöva hennes stöd!
    Och köp hem sexleksaker! Synd att påsk redan varit, annars hade du ju köpt hem ett alldeles speciellt påskägg till henne
     Sexleksakerna kan vara attributet du använder dig av OCKSÅ istället för bara tunga, mun och händer när hon inte kommer.
    Eller gillar hon inte sådant?
    Jag köpte sexleksaker till en väninna som påstod att hon inte gillade sådant, men tji fick hon ^^ De är väl använda vad jag vet nu! Så ge det en chans!
    Men jobba på det hela psykiska, tillåt dig inte att tänka: "oj jag tog inte initiativet" eller liknande!

• Mannen 58

Bra att du tar tag i det här och tar det på allvar! Alldeles för många män lider i tysthet och vågar inte göra något åt det här för det känns så skämmigt. Risken finns som du säger att de blir lämnade antingen  pga av sexbrist eller för att de dricker för mycket för att de känner sig värdelösa.

Det finns hjälp att få. Ett enkelt blodprov talar om vilken testosteronhalt du har. Halten är högre på morgonen än på kvällen.
    Har du turen att det finns en androlog ( "männens gynekolog") på ett sjukhus i närheten.Prata med honom.
    Annars en urolog men androloger är mera inriktade på sex.

Men problemen kan vara något helt annat.

Frågor som är relevanta är:
    Ålder?
    Fysisk form, tränar du?
    Övervikt?
    Dricker du  mycket och dricker du alkohol i samband med sex. Ökar lusten och minskar utförandet.

Om du onanerar får du då utlösning / orgasm på egen hand?

Gör ni något för att sex ska bli mera intressant eller spännande. 
    Har du lust till sex någon gång men du finns det inte möjlighet eller så brukar ni inte ha sex då?
    Finns det några tabu eller saker som inte får nämnas i samband med sex.
    Vågar ni nu och har ni under årens lopp  vågat leva ut och bli lite djuriska?

Har problemet funnits länge eller har det vuxit fram under de senaste åren.
    Kan du och din hustru prata om sex. 
    När ni gör det så prata  rent konkret.
    Kalla sakerna vid dess riktiga namn. Säg knulla, kuk fitta slicka, våt , kåt  osv.

Om du tänder på något så berätta för din hustru vad du tänder på rent konkret.

Fråga henne vad hon tycker om vad gäller sex och be henne att prata om det  rent konkret
    Har du något som du fantiserar om vad gäller sex? Berätta det? Samma fråga till henne..

Vad skulle hon kunna göra  rent konkret för att du skulle tycka att sex blev bättre eller enklare för dig. 

Brukar ni säga runda ord? Är det tillåtet för båda parter.
    Runda ord förhöjer den sexuella stämningen under samlaget. Kan du t.ex säga " Jag tycker om att se på din fitta när vi knullar". Kan hon säga" Jag längtar efter att ta i din hårda kuk".
    Vi har runda ord för att blir lite mer " djuriska " för då njuter vi mer av sex.
    Har ni en tillåtande stämning under samlaget dvs om någon vill göra något eller att den andre ska göra något finns det då den samhörigheten och förtroendet mellan er så att ni vågar det.

Nu är det hon som tar initiativ. Har det alltid varit det?
    Skulle du vilja att hon väntade till du tog initiativ så säg det.
    Accepterar du att ni turas om så säg det.
    Vill du att hon ska ta initiativ på ett visst sätt så berätta om det och hur det ska gå till.
    Har ni alltid sex på samma sätt  och vid samma tid  på dygnet så att du vet precis vad som ska hända. 
    Variera och glöm inte att morgnar är bra tid att ha sex. Man är utvilad och testesteronhalten är högre.
    Bara att borsta tänderna och ev tvätta sitt sköte och sedan är det bara att dra igång. 

Det finns en rad frågor som är viktiga och som ni behöver  besvara tillsammans. 
    Även om en läkare genom behandling kan hjälpa dig att höja din testesteronhalt så blir sex bättre om 
    ni kan prata om sex och utveckla den delen av ert liv tillsammans. En förutsättning är att ni har en sådan samhörighet och ett sådant förtroende mellan er så att ni vågar det.  

Du får absolut inte ge upp.
    Jag gick till en androlog. Nu var mitt t-värde i topp. Mina problem var inte att få erektion utan att få utlösning.
    Genom samtal med en psykolog så är det på väg att lösa sig. Utlösning är inget  stort problem längre  och jag arbetar för att kunna få orgasm ordentligt. 

Räkna med att det tar lite tid att ändra på vanor som är gamla.
    Du har tagit det viktigaste steget för du har insett och vill göra något åt problemet.

Många män har det som du men gör ingenting.....
    Lycka till! 

• Kattpappa
    Mannen 58 skrev 2013-04-03 15:42:05 följande:
    Bra att du tar tag i det här och tar det på allvar! Alldeles för många män lider i tysthet och vågar inte göra något åt det här för det känns så skämmigt. Risken finns som du säger att de blir lämnade antingen  pga av sexbrist eller för att de dricker för mycket för att de känner sig värdelösa.

Det finns hjälp att få. Ett enkelt blodprov talar om vilken testosteronhalt du har. Halten är högre på morgonen än på kvällen.
    Har du turen att det finns en androlog ( "männens gynekolog") på ett sjukhus i närheten.Prata med honom.

Ålder?
    Fysisk form, tränar du?
    Övervikt?
    Dricker du  mycket och dricker du alkohol i samband med sex. Ökar lusten och minskar utförandet.

Har du lust till sex någon gång men du finns det inte möjlighet eller så brukar ni inte ha sex då?

Kalla sakerna vid dess riktiga namn. Säg knulla, kuk fitta slicka, våt , kåt  osv.

Fråga henne vad hon tycker om vad gäller sex och be henne att prata om det  rent konkret
    Har du något som du fantiserar om vad gäller sex? Berätta det? Samma fråga till henne..

Vad skulle hon kunna göra  rent konkret för att du skulle tycka att sex blev bättre eller enklare för dig. 

Runda ord förhöjer den sexuella stämningen under samlaget. Kan du t.ex säga " Jag tycker om att se på din fitta när vi knullar". Kan hon säga" Jag längtar efter att ta i din hårda kuk".
    Vi har runda ord för att blir lite mer " djuriska " för då njuter vi mer av sex.
    Har ni en tillåtande stämning under samlaget dvs om någon vill göra något eller att den andre ska göra något finns det då den samhörigheten och förtroendet mellan er så att ni vågar det.

Vill du att hon ska ta initiativ på ett visst sätt så berätta om det och hur det ska gå till.
    Har ni alltid sex på samma sätt  och vid samma tid  på dygnet så att du vet precis vad som ska hända. 
    Variera och glöm inte att morgnar är bra tid att ha sex. Man är utvilad och testesteronhalten är högre.
    Bara att borsta tänderna och ev tvätta sitt sköte och sedan är det bara att dra igång. 

Även om en läkare genom behandling kan hjälpa dig att höja din testesteronhalt så blir sex bättre om 
    ni kan prata om sex och utveckla den delen av ert liv tillsammans. En förutsättning är att ni har en sådan samhörighet och ett sådant förtroende mellan er så att ni vågar det.  

Jag gick till en androlog. Nu var mitt t-värde i topp. Mina problem var inte att få erektion utan att få utlösning.
    Genom samtal med en psykolog så är det på väg att lösa sig. Utlösning är inget  stort problem längre  och jag arbetar för att kunna få orgasm ordentligt. 

Du har tagit det viktigaste steget för du har insett och vill göra något åt problemet.

Lycka till! 
    Jag gillar ditt inlägg. Mycket bra skrivet
  • Anonym (öööh)
    Mannen 58 skrev 2013-04-03 15:42:05 följande:

Ålder?
    Fysisk form, tränar du?
    Övervikt?

Lycka till! 
    Runda ord för att bli mer djuriska, är inte det motsägelsefullt? Djuren är ju ofta helt tysta och koncentrerade och de behöver inga ord...
  • Mannen 58
    När jag läser ditt inledande brev igen trådstartaren så undrar jag över en sak.

Är det du eller hon som har " byxor" i ert äktenskap.

Är det hon som är loket och som drar  och styr och som bestämmer färdvägen i ert liv tillsammans.
    Vad får du bestämma rent konkret? 
    Vad har du fått bestämma själv de sista åren?
    Är det hon som innan du har hunnit tänka efter redan vet var ni ska på semester , byta soffa och med vem ni ska fira Nyår med.

Frågan är relevant för jag undrar om du får vara man i ditt äktenskap och ta initiativ, ansvar och vara just man?
    Om du inte får vara med och bestämma något alls så blir det inte lätt att vara man i sängen.
    Det låter som om du kapitulerat rent mentalt men inte sexuellt.

Jag har i andra trådar skrivit om dagens män som alldeles för många gånger  idag reduceras till en könlös varelse. Det har pågått sedan slutet av 60- talet och under 70-80- talet och har nu satt ny fart genom hen- och jämställdhetsdebatten mm. ( observera att jag absolut inte har något emot jämställdhet men misstror hen- begreppet) 

Alltså männen tämjs av sina kvinnor som tar kommandot mer eller mindre på heltid.
    Männen som tror att de är moderna och jämställda gör som hustrun säger och så blir det ju mindre bråk då och i vissa familjer får de inte knulla om de inte gör som hon säge(  jag vet).

Men så kommer finalen : Sängen..... plötsligt så ska den " jämställde mannen" inte vara  en modern  jämställd man längre. Kvinnan vill plötsligt ha en " hane " i sängen. ( varför skulle hon nöja sig med mindre än hela kungariket, makten och så kungen i sängen på natten)
    Japp... då ska mannen som anpassat sig till hustruns andra idéer plötsligt förvandla sig till en hane.
    Alla klarar inte den förvandlingen.  Det fungerar inte!  

Det kan också fungera så att kvinnan som tämjt sin man plötsligt finner att i sängen står han inte ut med att vara " hen " utan förvandlar sig plötsligt till en hane varvid kvinnan blir alldeles förskräckt för det hade de ju inte kommit överens om.

Vad vill jag säga med detta då? Jo en miljon år har det tagit att få fram människan som djurart. Den förändras inte på det sexuella planet av några politiska beslut under 100 år.

När ni tar av er kläderna så lämna hen och jämställdheten på stolen. I sängen ska ni vara hona och hane och njuta av varandra något rent djuriskt! Knulla ohämmat men kom överens om hur. Prata rent konkret om vad ni vill göra och vad ni vill njuta av  och prova.  Man lever bara en gång. Låt inte politisk korrekthet = PK fördärva ert sexliv. Det är alldeles för viktigt för det.

Svar på tråden Hur ökar man sexlusten?