Köpa märkesklocka på nätet, hur vet man att webshopen säljer äkta?
Om man ska handla en klocka på nätet, tex www.klockia.se, finns det något sätt att dubbelkolla att de säljer äkta vara?
Om man ska handla en klocka på nätet, tex www.klockia.se, finns det något sätt att dubbelkolla att de säljer äkta vara?
Klockia verkar ju väldigt seriösa. De flesta shoppar som säljer fake säljer också klockorna mycket billigare. Och akta dig för utländska nätbutiker.
Jo de ser seriösa ut men å andra sidan så vill jag vara dubblesäker när jag ska köpa nåt så dyrt. Vill inte vara för godtrogen som jag är i vanliga fall :-/
Jag skulle nog hellre köpa min märkesklocka på Pantbanken. Det var inte SÅ mycket billigare heller, bara en femhundring.
Med tanke på att Klockia dvs Gotlands Ur har en fysisk butik i Visby (kollade adressen för kundtjänst och google maps street view), samt finns registrerade i Sverige (finns åtskilliga tjänster där man ser omsättning och ägare av svenskregistrerade företag, butiken har funnits i många år, inga klagomål angående "kvalitén" på sakerna de säljer (sök efter recensioner på nätet, typ Rejta) så tror jag att risken är minimal att de hanterar kopior.
Självklart när det gäller E-handel så finns det en del att tänka på:
www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Tele-tv-och-internet/handla-pa-internet/Checklista-for-e-handel/
Tack!