• Anonym (ledsen och arg)

Nu slutar jag vara bonusmamma, Jag är mamma till mitt egna barn!

Är så jävla ledsen och känner mig kränkt och arg och ledsen..

Jag gör allt för min bonusdotter, jag och sambon delar ansvaret när hon är här och det gör jag med GLÄDJE. Jag går ut till parken med henne, tar med henne på bio, lagar mat, har bytt hennes blöjor och ja allt detta gör pappan också då.

Nu väntar vi vårat första gemensamma. Men i alla fall så har dom bestämt på familjerätten att pappan ska få prata med sin dotter på telefon, och jag får inte prata med henne tydligen för att biomamman kanske inte vill. Det är ok att jag ska ta hand om henne men inte får jag prata i telefon med henne?? Tack så jävla mycket.

Skiter i allt då, då är hon inte i min familj heller och då kommer jag endast ta hand om mitt egna barn! ¨ Är sjukt arg och ledsen. 

• Svar på tråden Nu slutar jag vara bonusmamma, Jag är mamma till mitt egna barn!
    Litenbåt skrev 2013-04-03 19:37:44 följande:
    Okej, så biomamman tänker konstigt. Då straffar du barnet?
    Hon har alltid varit så jävla elak och dum, har alltid tänt ''tänk på barnet, tänk på barnet..'' men hur ska jag gå till väga? Börjar faktiskt känna avsky. Jag är inte ungens mamma så varför ska jag bete mig som det då? Tydligen uppskattas det inte av biomamman att jag är en trygg vuxen för barnet, barnet älskar mig. Det är tydligen provocerande. Varför ska jag då vara nån låtsas mamma?  
  • Baloo81

Precis som ovan. Varför straffa barnet när det är biomamman som strular. Det är riktigt taskigt mot bonusbarnet. Hon har inte vslt det.

• LinneaJosie

Jag förstår att du blir ledsen, men lösningen är väl inte att skita i bonusdottern, som inget gjort?

• LinneaJosie
    Anonym (ledsen och arg) skrev 2013-04-03 19:39:24 följande:
    Hon har alltid varit så jävla elak och dum, har alltid tänt ''tänk på barnet, tänk på barnet..'' men hur ska jag gå till väga? Börjar faktiskt känna avsky. Jag är inte ungens mamma så varför ska jag bete mig som det då? Tydligen uppskattas det inte av biomamman att jag är en trygg vuxen för barnet, barnet älskar mig. Det är tydligen provocerande. Varför ska jag då vara nån låtsas mamma?  

Men vadå? Knyter du an till din bonus för att få cred från biomamman? Skit i henne och bete dig inte lika själv.

Så vad föreslår ni? Har ni en lösning på hur jag ska känna mig eller hur jag ska bearbeta detta? 

• Anonym

Ska pappan endast ha telefonkontakt med sin dotter för att ni två ska ha barn??

Rid ut stormen och vänta tills barnet blir större och kan tala vad det själv vill. Om hon vill prata med dig i telefonen och biomamman säger nej så får hon väl förklara varför för ditt bonusbarn.

• h8him
    Avsky för vem? Inte barnet hoppas jag.

Det är helt fel att straffa barnet för att mamman vill utesluta dig ur barnets liv hemma hos mamma.
    Anonym skrev 2013-04-03 19:42:18 följande:
    Ska pappan endast ha telefonkontakt med sin dotter för att ni två ska ha barn??

Rid ut stormen och vänta tills barnet blir större och kan tala vad det själv vill. Om hon vill prata med dig i telefonen och biomamman säger nej så får hon väl förklara varför för ditt bonusbarn.
    Nej, han har umgänge OCH telefonkontakt. 

Hon vill prata med mig, men får inte. 
Svar på tråden Nu slutar jag vara bonusmamma, Jag är mamma till mitt egna barn!