Anonym (Bonusmamman) skrev 2013-04-04 11:00:46 följande:
Tragiskt att det finns så många " pappa hatare" i vårt land!
Har inte pappan lika stor rätt till barnet som mamman har, bara för att pappan inte kunde bära barnet 9 månader?
Är det inte dom tillsammans som har planerat detta barn, och även ska spendera lika mycket tid till att lära känna barnet?
Jag skulle då aldrig i min vildaste fantasi hindra mina barns pappa från att träffa sina barn, 24 timmar om dygnet om han så vill, han kommer för att träffa sina barn, inte för att umgås med mig, och det är en situation som jag själv har satt mig i!
Om mamman nu vägrar låta honom träffa barnet mer och familjerätten inte hjälper på något sätt, så är det rätt meningslöst att bara klaga på det, istället för att ta kontakt med en advokat, som är inriktad på familjerätt, för att få hjälp med att få igång ett bra och hållbart umgänge.
Man kan tycka vad man vill om mamman, men jag kan garantera att irritation och anklagelser inte kommer att underlätta deras framtida kontakt och samarbete kring barnet. Försök fokusera på problemlösning istället för hur orättvist det är och hur dum mamman är, så tror jag att ni får en bättre lösning snabbare.