• Anonym (suck...)

Pappans orätt till sin dotter!

Anonym (mo) skrev 2013-04-05 08:54:31 följande:
    enda jag reagerar på är att ni har väldigt brottom. ni har inte varit tillsammans ens ett år. barnet var 2 månader, gravid 9 = 11 månader. man får reda på en grav när 1 månad gått = 10 månader. Han försökte allt han kunnat att finnas där så bör ha varit kanske 3 månader innan han träffade dig då. så ca 6 månader, redan KÖPT hus tillsammans och planerar barn redan? 
    och här är det inte snack om pappans rätt till barnet, det är barnets rätt till sin far. och att det går på hennes villkor? är inte det ganska givet? hon är den som ammar, dvs ser till att barnet får mat. det sker dygnet runt då är det bra om man träffar folk på barnets/mammans villkor.
    bästa är väl om han ser till att komma dit till de tider hon vill i början för att få en chans att få mer kontakt också.  

Kan du läsa? Biomamman är dum i huvudet.
  • Anonym (suck...)
    h8him skrev 2013-04-05 09:35:16 följande:
    "Dum i huvudet"? Varför? Att hon inte främjar barnets kontakt med sin pappa verkar solklart. Men varför hon begränsar umgänget har vi faktiskt bara Ts version på. Igen vet vad som försiggår i mammans huvud. Kanske har hon skäl att umgänget inte ska vara större?

Det enda pappan kan göra för att få mer umgänge med sitt barn, mot mammans vilja (nu när han inte ens har familjerättens stöd i att han borde ha mer umgänge) är att stämma henne och försöka få mer umgänge på den vägen.

Ja, dum i huvudet för att hon inte hjälper sitt barn att få en relation med sin pappa. För att hon inte vill att hennes barn ska vara trygg med sin pappa, och inte ens få bo med honom och sina syskon. Hon förstör för sitt barn, då tycker jag att man är rätt dum i huvudet.

Två timmar i veckan alltså, om jag har läst rätt, sitter han i hennes lägenhet och glor. Får knappt hålla i barnet. Får barnet ha pappa med sig på BVC? Får barnet träffa och lära känna sin familj på pappans sida? 
  • Anonym (suck...)
    h8him skrev 2013-04-05 10:54:31 följande:
    Vad vet du om situationen som jag inte vet? Mamman kan ha väldigt goda skäl för att begränsa umgänget. Av någon anledning så har hon även familjerätten på sin sida och inte ens de anser att pappan bör träffa barnet oftare än en gång per vecka.

En 2 månaders bebis kan inte bo växelvis med mamma och sen med pappa, hans nya och hennes barn. Det förstår du väl?

Minns inte att jag nånsin påstått det, kan du länka? Jag tycker bara det är tråkigt att mamman totalvägrar att barnet nånsin ska få bo hos pappan.
Svar på tråden Pappans orätt till sin dotter!