Pappans orätt till sin dotter!
SupersurasunkSara skrev 2013-04-04 11:19:38 följande:
Jag hatar inte pappor. Tvärtom, jag hjälper ofta pappor som itne vet vad de ska göra eller vart de ska vända sig för att få sitt umgänge. Däremot ser jag som utomstående att ni (du) bara skyller allt på mamman, pappan har sin del i det hela och får vara lite aktiv. Visst har pappan rätt att knyta an på barnets villkor som det låter nu är det pappans villkor som ska gälla, och dina. Pappan får ta tag i det hela på rätt sätt helt enkelt och sluta tycka att mamman är dum, mamman tycker antagligen att han är dum.
Ni har fått råd om hur ni ska förfara så sluta gnälla och gör nåt istället, barnet blir större för var dag och ju mer ni drar ut på det desto sämre läge får pappan.
Tro mig, han försöker hela tiden!
Han är inte välkommen dit sålänge någon i hans närhet är förkyld tex, vilket är väldigt enkelt i detta samhälle, framförallt när han bor med två barn. ALLA är förkylda mer eller mindre, och då får han inte sätta sin fot där, han är också bara välkommen dit hennes tider, ingenting går att diskutera, och vad hon nu bestämt är varje lördag mellan 13-15, vilket är väldigt svårt för oss också eftersom vi också har ett liv att planera, två barn, samt att jag jobbar på helgerna och han är hemma med de andra barnen som inte får träffa sitt halvsyskon.
Sen att han vill komma dit nån kväll efter jobbet är inte att diskutera enligt henne, eller nån söndag morgon tex.