• heyyeah

Vad har ni för vårskor till era treåringar?f

Ja, som frågan lyder. Vad har ni för vårskor till era treåringar? 

Tidigare år tycker jag att vi hittat bra skor, med lite högre skaft och i goretex-/vattenavvisande material.  I år hittar jag nästan bara lågskor, dvs. skor som slutar nedanför fotknölen. Han har storlek 28 och de skor jag hittat i "rätt modell" finns bara i mindre storlekar.

Jag vet inte om jag snöat in mig på funktionsskor, det kanske skulle duga lika bra med skinnsneakers (och stövlar de dagar det är blött såklart)? Ser att många andra barn verkar ha det, även om lika många springer runt i funktionsdojor.

Vi har tidigare testat både Kavat, Viking, Superfit och Timberland och har aldrig varit missnöjda. Nu verkar dock min sons fötter vara inne i nåt växarejs, så jag vill helst inte lägga ut mer än max 500 kr (brukar dock vara bra på att hitta rabatter om man shoppar på nätet). Kan tillägga att vi bor i Malmö om det skulle säga något om klimatet.

Tar med glädje emot ALLA tips och åsikter kring vårskor. 

• Svar på tråden Vad har ni för vårskor till era treåringar?f
  • QnA

Om du inte är helt emot begagnat skulle jag titta på tradera. Man kan göra riktiga fynd där. Riktigt bra när de växer ur ett par skor på någon månad.

• Eleonor01

Nu e vår son bara två men vi har allvädersstövlar jympadojor å sandaler inför vår å sommar. Kan varmt rekommendera Vincent stövlar! Stadium kör nån rejd nu med 3 för 2. Kolla om de har allvädersstövlar :)

• Natulcien

Vår son är 2,5 år och jag har just skaffat två par vårskor (begagnade), ett par goretex lågskor från Superfit och ett par vanliga skinnskor från Kavat. Kostade mig knappt 300 kr för två par skor i jättefint skick!
    Sen har han ju gummistövlar också, förstås.

• ladysoul77

Min 3-åring kommer ha Timbaland och gummistövlar. Köpte ett på converse när jag var i USA, mest för att de var så söta (och billiga) Kolla second hand-marknaden om du vill fynda!

• Flickan och kråkan

Vi brukar köra på någon form av gore-tex sko, ofta viking. Vi har ofta hittat med någon form av rabatt och kommit undan till ett rätt facilt pris.

• Mimmi77

Höstskorna passar än, en ofodrad goretex känga från ecco. Vi har också fodrade o ofodrade gummistövlar.

• hannis

Hittills har jag köpt 2 par sneakers och så skall jag köpa gummistövlar. Blir kanske ett par lite mer rejäla skor också. 

• En till mamma

här hemma har vi lågskor goretex, converse, billiga gympa dojjor, fodrade och ofodrade gummistövlar. dottern älskar stövlar så dessa användsflitigast.

Svar på tråden Vad har ni för vårskor till era treåringar?f