• Anonym

Handla kläder på avbetalning? Bra eller dåligt?

Anonym (student) skrev 2013-04-04 18:00:57 följande:
    De va något i den stilen jag tänkte.. Fast betala hela summan när vi kommer hem från semestern. 
    Anonym (student) skrev 2013-04-04 18:20:37 följande:
    Nej, men de blir 4 månaders avbetalning och på 4de avbetalningen betalar vi in allt. (dvs när vi är tillbaka från semestern)
    Men om ni har råd att betala av ett lån så borde ni ju ha råd att spara ihop till kläder också. Ni har ju ändå haft tre år på er. 
  • Anonym

Kan ni inte köpa begagnat? Det tycker jag vore bättre än att köpa på avbetalning.

• Anonym

Jag skulle aldrig handla kläder för pengar jag kommer få i framtiden. Vem vet om framtiden blir som man tänkt sig? Tänk om ni får avbryta resan i förväg, och komma hem tidigare av någon anledning? Eller om ni har inbrott under tiden och behöver ersätta en hel del grejer när ni kommer hem igen? Visst, hemförsäkring täcker, men det brukar ändå behövas en del pengar direkt.

• Anonym
    Anonym (Hm) skrev 2013-04-06 19:57:05 följande:
    Jag har hmkonto vilket jag tycker är perfekt! Visst det blir 40 kr i frakt, men det är väl samma som bensinen kostar att åka till affären. Jag gillar att beställa i lugn och ro, prova hemma och betala lite som jag vill. Den lilla räntan man betalar dras av från skatten.

Dock gillar jag inte klarna osv då det är så mkt gömda avgifter i det.

Sedan tycker jag inte någon ska köpa saker på avbetalning om man är arbetslös lr har ostadig inkomst och kanske inte har råd.

Nja, 30% av ränta kan du möjligen dra av från skatten, om nu ens ränta på "sån skuld" är avdragsgill...
Svar på tråden Handla kläder på avbetalning? Bra eller dåligt?