• MiaIa 90

Mensvärk=Gravid?!

Hej hur vanligt är de att man har som mensvärk när man är gravid?
    Har ni haft de hur tidigt fick ni de?
    Jag är själv på BIM+6 men ingen mens syns till men jag har som mensvärk/molnande värk som kan komma och gå.
    Har varit så några dagar nu.
    Ska göra ett gravidetets test i morgon.
    Mvh Mia

• Svar på tråden Mensvärk=Gravid?!
  • Jenny 886

Ja det kan man absolut ha. Det har jag haft i båda av min graviditeter. Med första hade jag det redan runt BMI och andra veckan innan BMI.
    Nog bra att kolla med ett grav test. Rekommenderar ett med digital. För då står det svart på vitt " gravid" eller "inte gravid" så behöver man inte fundera över några streck.

• goofy

Jag fick mensvärk på BIM, när mensen fortfarande inte kommit efter 3 dagar tog jag ett test som visade positivt, hade mensvärk ända till v.7 då graviditeten tyvärr slutade i missfall. Enligt BM är det växtvärk i livmodern som gör att det känns som man har mensvärk :)

• tjockobbe

Mensvärk är väl den vanligaste åkomman i graviditeten, tätt efter illamående ;) Det tyder på en växande livmoder bl.a.

Jag har lite mensvärk till och från. Det var mest de första veckorna i graviditeten, nu har det lugnat ner sig radikalt o har inga symptom alls.
    Fick mensvärk en vecka efter min ägglossning (en vecka innan mens) - ett tecken på att ägget då fäste.

Testa!! :)

BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • MiaIa 90

Ska testa i morgon bitti,men så rädd att de ska vara minus.
    Molnande värken är de enda jag känner av mår inte illa ofta iallafall kan må lite illa medans jag äter frukost men är nog att mitt socker är nere i bott. 
    Sedan att jag har flytningar i stället för rosa på pappret som jag brukar ha innan mensen kommer i gång,riktigt knepigt. 

• tjockobbe
    MiaIa 90 skrev 2013-04-04 18:02:20 följande:
    Ska testa i morgon bitti,men så rädd att de ska vara minus.
    Molnande värken är de enda jag känner av mår inte illa ofta iallafall kan må lite illa medans jag äter frukost men är nog att mitt socker är nere i bott. 
    Sedan att jag har flytningar i stället för rosa på pappret som jag brukar ha innan mensen kommer i gång,riktigt knepigt. 
    Mina första symptom var mensvärk o humörsvängningar när ägget fäste. Sen hade jag bara lite mensvärk och taskigt humör, o långsamt mer o mer ömmande bröst i några veckor innan illamåendet o andra symptom kom.
    BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • Jenny 886

Å vad synd. :( håller tummarna för nästa gång. Det är svår det dära eftersom mens känslan och gravid känslan känns likadant. Om man inte känner några andra symtom också förstås.

• MiaIa 90
    Jenny 886 skrev 2013-04-05 19:38:08 följande:
    Å vad synd. :( håller tummarna för nästa gång. Det är svår det dära eftersom mens känslan och gravid känslan känns likadant. Om man inte känner några andra symtom också förstås.
    Jo måste vara riktigt svårt trodde de var en bebbe för har aldrig känt de så förut.
    Men får hoppas på nästa månad att de kan bli ett + men man ska inte hoppas för mycket på något heller.  
Svar på tråden Mensvärk=Gravid?!