• Readhead

Bästa familjehunden?

Vilken hund tycker ni är den bästa familjehunden? 

Vi funderar på att skaffa en hund och vi vill ha en barnvänlig och mysig hund som inte kräver så enormt  mycket motion.

Vi har tidigare haft en Golden retriver, skulle gärna skaffa en till men är även öppen för andra raser Flört

• Svar på tråden Bästa familjehunden?
  • ex ungue leonem

Jag råder dig att leta upp olika uppfödare av resp ras o få upplyssningar av dem.Barnvänlig skriver du? Men Barmen skall väl vara hundvänliga också?

Vill du läsa min blogg?
  • ex ungue leonem

Kan du definiera "inte mycket motion"?

ex ungue leonem skrev 2013-04-04 19:37:09 följande:
    Jag råder dig att leta upp olika uppfödare av resp ras o få upplyssningar av dem.Barnvänlig skriver du? Men Barmen skall väl vara hundvänliga också?

Skall ju vara b a r n e n
    Vill du läsa min blogg?
  • Isnogood

Jag skulle vilja säga att de allra flesta hundraser är "barnvänliga" så länge de uppfostras på ett bra sätt.
    -Sedan, som ovanstående skrev, så handlar en hunds eventuella "barnvänlighet" allra oftast på hur "hundvänliga" barnen är.

Motionmessigt, alla hundar behöver väl ganska mycket motion..?
    -Så vad menar du med "inte så mycket"..?   

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • ex ungue leonem
    Isnogood skrev 2013-04-04 19:42:41 följande:
    Jag skulle vilja säga att de allra flesta hundraser är "barnvänliga" så länge de uppfostras på ett bra sätt.
    -Sedan, som ovanstående skrev, så handlar en hunds eventuella "barnvänlighet" allra oftast på hur "hundvänliga" barnen är.

Motionmessigt, alla hundar behöver väl ganska mycket motion..?
    -Så vad menar du med "inte så mycket"..?   

Fruktansvärt bra skrivet. Vi har en liten 3,5 kgs pudel. Hon kräver sin motion...inget att bara ha i fåtöljen eller i knät el på en kudde o gulla med bara.
    Vill du läsa min blogg?
  • Severus

Vill man inte ut och promenera med hunden ofta, kanske man inte ska ha hund?
    En kortpiss några gånger om dagen är förkastligt

• Readhead

Ja det är väl klart att alla hundar kräver mycket motion det är därför jag skrev ENORMT mycket motion.
    Vissa raser kräver ju mer än andra!! 

• Readhead

Ni som kan kommer mer seriösa förlag får gärna svara, ni andra kan hoppa vidare till en annan tråd!

• ex ungue leonem
    Readhead skrev 2013-04-04 19:46:49 följande:
    Ja det är väl klart att alla hundar kräver mycket motion det är därför jag skrev ENORMT mycket motion.
    Vissa raser kräver ju mer än andra!! 

Gå in på SKKs hemsida. Kolla efter uppfödare. Och fråga dem.
    Vill du läsa min blogg?
  • Severus

Vi har tax och går några kilometer ett par gånger om dagen. Plus kortare pissrundor
    Idag har han gått/sprungit 5 km
    Igår blev det mer

• ex ungue leonem
    Readhead skrev 2013-04-04 19:47:40 följande:
    Ni som kan kommer mer seriösa förlag får gärna svara, ni andra kan hoppa vidare till en annan tråd!

Du får lära dig att ta även i dina öron negativa kommentarer. Annars är det ingen ide att starta en tråd om du bara vill ha medhåll
    Vill du läsa min blogg?
Svar på tråden Bästa familjehunden?