Var köpa Gravid jacka till våren/sommaren.
Köpte en vårjacka på hm men blir o lämna tillbaka den. Gillar inte färgen beige på mig o hade föredragit svart el grön. Men var ska man hitta en vårjacka??? Alla gravidjackor verkar vara för vintern.
Köpte en vårjacka på hm men blir o lämna tillbaka den. Gillar inte färgen beige på mig o hade föredragit svart el grön. Men var ska man hitta en vårjacka??? Alla gravidjackor verkar vara för vintern.
Ta en koll på asos.com, "Maternity".
Det vill jag också veta! Har kollata ASOS, topshop, H&M mf, hittar inget vettigt.
Jag har en del kläder från Monki som jag haft när jag vart gravid. Kanske finns något där...?
Jag köpte en på bikbok förra våren. Den var lite lös i modellen och skuren under bysten. Funkade fin fint :) Annars blev det mkt jeans eller skinnjacka, dom stänger man ju ändå aldrig :)
Ja man kanske får köpa en vanlig jacka men nån storlek större.. frågan e bara hur mkt större man ska köpa. Måste ha en jacka som kan knäppas då jag ofta e och kolla fotboll. :) Men vill ju inte lägga en förmögenhet heller... max 500 då man ska ha den i sisådär 5 månader...
Jag har 36 och köpte 38 och kunde knäppa den hela tiden trots jättemage! Men då var ju modellen på jackan väldigt vid nertill :)
Jag köpte själv jackan från H&M (i beige), eftersom det mer är den stilen jag behöver ha på jobbet... Men annars funderade jag på denna: www.bonprix.se/produkt/gravidmode-vaederjacka-ljusgramatt-lila-959125/ En kompis hade köpt en vanlig parkas, vid modell, på Ellos och kunde ha den under hela sin graviditet. Men jag vågade inte chansa på det...
Skulle det se konstigt ut om man bara köpte en vanlig jacka i större strl?
Jag tycker det är konstigt att inte tex bonprix har någon vettig sommarjacka för gravida. En enkel svart, brun eller grön jacka med plats för magen. Det är ju något i princip alla gravida (som har bf sommar/höst) behöver och skulle nog sälja bra.
Jag visste inte att jackor kunde vara gravida. :O
jag köpte en öppen kavaj med skinnärmar på hm, brukar ha 34 nu bleev det 40 ;)
Jag har aldrig köpt gravidjacka ( har 3 sommarbarn) tycker det funkar bra med vanlig jacka, när det blir varmare knäpper man ju inte alltid jackan....
Ellos har gröna och svarta jackor. Och en gul, dyr en... http://www.ellos.se/dam/mammaklader/ytterplagg_1
Kolla utländska sidor annars, Sverige har ganska klent utbud av gravidkläder.