• Balaika

Var köpa Gravid jacka till våren/sommaren.

Köpte en vårjacka på hm men blir o lämna tillbaka den. Gillar inte färgen beige på mig o hade föredragit svart el grön. Men var ska man hitta en vårjacka??? Alla gravidjackor verkar vara för vintern.

• Svar på tråden Var köpa Gravid jacka till våren/sommaren.
  • Loa

Det vill jag också veta! Har kollata ASOS, topshop, H&M mf, hittar inget vettigt. 

• Pandamamma79

Jag har en del kläder från Monki som jag haft när jag vart gravid. Kanske finns något där...?

• Litenåfin

Jag köpte en på bikbok förra våren. Den var lite lös i modellen och skuren under bysten. Funkade fin fint :) Annars blev det mkt jeans eller skinnjacka, dom stänger man ju ändå aldrig :)

• Balaika

Ja man kanske får köpa en vanlig jacka men nån storlek större.. frågan e bara hur mkt större man ska köpa. Måste ha en jacka som kan knäppas då jag ofta e och kolla fotboll. :) Men vill ju inte lägga en förmögenhet heller... max 500 då man ska ha den i sisådär 5 månader...

• Litenåfin

Jag har 36 och köpte 38 och kunde knäppa den hela tiden trots jättemage! Men då var ju modellen på jackan väldigt vid nertill :)

• ansof

Skulle det se konstigt ut om man bara köpte en vanlig jacka i större strl?

• Yrja M

Jag tycker det är konstigt att inte tex bonprix har någon vettig sommarjacka för gravida. En enkel svart, brun eller grön jacka med plats för magen. Det är ju något i princip alla gravida (som har bf sommar/höst) behöver och skulle nog sälja bra.

• Dixie

Jag har aldrig köpt gravidjacka ( har 3 sommarbarn) tycker det funkar bra med vanlig jacka, när det blir varmare knäpper man ju inte alltid jackan....

• veh
    Dixie skrev 2013-04-16 22:23:29 följande:
    Jag har aldrig köpt gravidjacka ( har 3 sommarbarn) tycker det funkar bra med vanlig jacka, när det blir varmare knäpper man ju inte alltid jackan....

Tja, om det blåser eller regnar, så vill i alla fall jag ha en jacka som går runt hela mig, som inte blir tokblöt direkt och som går att knäppa. Och en som inte får mig att se ut som att jag dragit på mig ett tält... (Lärdom från min förra graviditet då jag hade makens jacka, det gör jag inte om...) men men, man gör som man vill.
Svar på tråden Var köpa Gravid jacka till våren/sommaren.