Ensam tonåring
Hej
Jag har en 15årig son som ofta är ensammen hemma p.ga attt jag är med min pojkvän. Han vill ofta inte följa med dit och pojkvännen (58år) vill inte följa med till oss. Det är vanligtvis inte mer än 1 natt/vecka, oftast fredagar, lördagar är han med oss eller sin pappa. Jag ser alltid till att han har ngt att göra hemma med kompisar eller annat med mormor t.ex. Han är enda barnet. Nu i påsk blir det trots allt 3 ensamma nätter men han har kompisar och så att göra på dagarna. Jag är varken rädd för droger eller dataspel och mat har han hemma som jag lagat. Jag är bara så orolig för att han kommer att bli en ensammen person i livet pga detta? Ingen vet ju men har ngn erfarenheter eller vad tycker ni? Jag tycker att jag inte riktigt kan tvinga honom at komma med, det blir inte bra. Min pojkväns agerande är en helt annan historia som jag inte vill nämna i denna tråd. Nu är det bara sonens ensamma kvällar och vad det gör med honom som jag tänkte höra med Er om. Vi bor i lgh, i sta'n och nära kommunikation så det är jag heller inte orolig för att det är farligt runt omkring honom.