• siolina

Laktosintolerans/Mjölkproteinallergi

Kommandomamman skrev 2013-04-05 10:38:16 följande:
    TS får ju göra som hon vill såklart men det kan ju vara bra att i alla fall vara medveten om vad det är man håller på med.
    Vad menar du kan hända om man utesluter gluten från kosten utan att ha fått intoleransen bekräftad av en läkare? Eller missförstår jag dig?
  • siolina
    skogsvitter skrev 2013-04-05 13:37:52 följande:
    Ingenting. Det enda är att det inte syns på testerna om du börjat utesluta gluten innan du gjort ett test. Värre eg att utesluta mjölk eftersom man kan behöva extra tillskott av kalcium. Nu är ju många ersättningsprodukter kalciumberikade, men kan vara värt att tänka på. Ibland kan man behöva extra och då finns det ju i tablettform.
    Jag undrade vad kommandomamman som jag citerade menade, eftersom hon verkade anse att det var dåligt. 
  • siolina
    Kommandomamman skrev 2013-04-07 13:51:25 följande:
    Jag har aldrig haft problem med förståelsen. Det var dessutom ett förtydligande till den som undrade varför man inte rekommenderas att utesluta gluten på egen hand.

För mig kvittar det vad du äter eller inte äter.
    Det är ju bara att utesluta gluten om man vill och om man mår bättre av det. Det är ju inte skadligt att avstå från gluten utan att låta en läkare bekräfta att man är intolerant.
Svar på tråden Laktosintolerans/Mjölkproteinallergi