• Anonym (Nycklar)

Har ni bilnycklar och hemnycklar i samma nyckelknippa?

Jag själv kommer inte fram till hur jag vill ha det,eftersom OM man tappar dom,så är alla nycklar borta,men om man delar upp dom,så har man åtminstone bilnyckeln kvar eller hemnyckeln kvar.

Hur gör ni?Glad

• Svar på tråden Har ni bilnycklar och hemnycklar i samma nyckelknippa?
  • BrödernaBus

Näpp!
    Bilnyckeln sitter på en egen nyckelring tillsammans med fjärrkontrollen till dieselvärmaren. Dem är så stora och klumpiga så jag vill inte ha dem på samma som andra nycklar.
    Sen har jag en nyckelring med hemmanyckel, nyckel till mina föräldrar + till jobbet. Tror tom att cykelnyckeln hänger där också.  

• eval

Nä, då måste jag ju ta ur bilnyckeln för att låsa/låsa upp garaget.

• Fia 28

Nä. En knippe med hemnyckel, liten lampa och nyckel till syrrans. En knippe med nyckel till jobbet och elstolpen. Klonten/nyckeln till bilen skilt.

• Kat91

Ja och nej. Har en knippa med hemnyckel, till mamma och pappa, förrådet, osv. och en med bilnycklarna och gymblippen. På hemnyckelknippan har jag en liten hake så jag kan knäppa ihop de. Då kan jag hämta nåt jag glömt inne utan att behöva stänga av bilen eller bara ha bilnycklarna med om jag ska en snabbis och handla eller så och sambon är hemma Samtidigt som jag nästan alltid har de på samma så jag inte glömmer nån.

• paret

Tändningslåset i bilen tål inte att belastas, helst ska man bara ha startnyckeln i i tändningslåset, vi har två separata,en med tändningsnyckeln och tanklocksnyckel den andra med övriga.

• Harmagedon

Har aldrig haft någon bilnyckel på en nyckelknippa. Det skulle kännas helt knäppt att ha nycklar dinglande i bilen.

Svar på tråden Har ni bilnycklar och hemnycklar i samma nyckelknippa?