• ZZ12

Spjälsäng med sänkbar långsida: kan ni rekommendera Kaxholmens "Nina"??

Hej!

Jag söker en spjälsäng med sänkbar långssida, erfarenheter av Kaxholmens modell "Nina" mottages tacksamt!!!

Går det lätt att snabbt bara sänka ned sidan vid behov?  Stabil säng? mm mm...

Andra sängar att rekommendera??

Supertacksam för svar!!

• Svar på tråden Spjälsäng med sänkbar långsida: kan ni rekommendera Kaxholmens "Nina"??
  • plingelinge

den går att sänka utan svårigheter, snabbt. men skulle den hoppa ur på ena sidan så upplever jag sängen som ostabil. du kan heller inte plocka bort långsidan när barnet blir äldre. generellt är vi nöjda med den!

• ZZ12
    plingelinge skrev 2013-04-05 20:47:36 följande:
    den går att sänka utan svårigheter, snabbt. men skulle den hoppa ur på ena sidan så upplever jag sängen som ostabil. du kan heller inte plocka bort långsidan när barnet blir äldre. generellt är vi nöjda med den!
    Tack!!!!

Fler kommentarer/erfarenheter mottages tacksamt!!.... 
  • straw2008

Vi har en brio annars som är toppen. Med sänkbar sida

I kinamockaskogen.....
  • ZZ12
    straw2008 skrev 2013-04-05 20:50:32 följande:
    Vi har en brio annars som är toppen. Med sänkbar sida
    Vilken modell är det ni har??
  • Stork

Jag gillar den! Men nu i efterhand skulle jag vilja ha en spjälsäng där man kan ta bort sidan helt...

• alynda

Vi har en Brio Cot 2 med sänkbar sida, den verkade bäst av de som fanns i butiken (sänkbar sida var ett krav). Försäljaren visste inte om man kunde ta bort långsidan sedan, men min svärfar som är mkt händig bedömde att det inte skulle vara ngt problem. Nu blev det aldrig så att vi testade, eftersom sonen efter en sjukhusvistelse v 10mån vägrade sova själv tills vi skaffade en fullstor säng  (när han var 20 mån) där vi kan ligga bredvid honom tills han somnar.

• straw2008

Åh gud ingen aning ?? Helt raka linjer. Silverpluttar att knäppa ner sidan med. Vid med svart liten briologa? Inga problem att ta av sidan helt heller.

I kinamockaskogen.....
  • Alexi

Vi har en vit Brio som man kan sänka långsidan på, den har funkat jättebra och är nu inne på andra barnet. Den går inte att ta av sidan på men det har vi aldrig saknat faktiskt.

Svar på tråden Spjälsäng med sänkbar långsida: kan ni rekommendera Kaxholmens "Nina"??