• embia

hjärtklappning hugg yr tungt att andas

Hej Jag undrar om det finns några där ute som har samma problem som jag ? Ska berätta hur jag har det .. jag är 22 år och har en son på 3 månader. Sen den 12 mars har jag haft besvär med hjärtklappningar tungt att andas hugger vid hjärtat och på höger sidan vid bröstet yr tung i hela kroppen pirrningar så fort jag gå upp för en trappa så blir jag andfådd ja det är en hel del ! Jag bli tokig snart! Har varit på akuten flera ggr och gjort blodprover ekg och som visade ingenting. Håller jag på bli galen eller vad är de !? Det värsta av allt så ha jag fått ett "anfall" då jag kört bil . Allt kommer inte på samma gång. Utan det kan börja med att jag har jätte tungt att andas å sen blir jag yr och hjärtat slår dubbelslag sen e allt kört å jag deprimerad . Kvällarna är värst då jag ska lägga mig då känner jag av hjärtklappningen mera. Har inte den livsglädjen längre :( för 6 veckors sen så va ja en glad och positiv tjej som va ute och motionera flera ggr om dagen, men inte nu längre..jag är rädd för allt nu.. är rädd för att motionera, rädd att lägga mig på kvällen, köra bil, rädd att vara ensam på kvällarna (killen min jobbar eftermiddag varannan vecka) rädd att dö .. jag vill må som förut! Dehära tär på psyket så hemskt mycke :(

• Svar på tråden hjärtklappning hugg yr tungt att andas
  • Elin 885

panikångest?
    steressreaktion?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • embia

Jag tycker ju själv att jag inte ha varit stressad.. panikångest kan det bara komma plötsligt?

• Elin 885
    embia skrev 2013-04-06 09:35:17 följande:
    Jag tycker ju själv att jag inte ha varit stressad.. panikångest kan det bara komma plötsligt?
    det kan komma plöstligt tyvärr.
    psyket kan spela en många spratt.
    har du varit med om något trauma i ditt liv som du inte utrett och kommit över? skyfflar man bara undan trauma under mattan så kan det poppa upp senare i livet och ge de besvär som du beskriver.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Purpurbräcka

Jag tycker också att det låter som ångest. Det behöver inte ligga något trauma bakom, man kan bara vara lagd åt det hållet helt enkelt. Oavsett vilket så finns det hjälp att få.

• C R

Så hade min sambo när han gick in i väggen. Han tyckte inte att han var stressad men jobbade mycket. Det kom helt plötsligt.

• Tessback

embia

Jag har istortsätt samma problem som du har, yr på dagarna (ej på morgonen) utmattad och haft hjärtklappningar.
    Då och då får jag dubbelslag, jätte obehagligt!

Jag fick mitt första anfall i oktober förra året, helt ur klarblå himmel så börjar hjärtat rusa på mig, och precis som du, vart jag livrädd, trodde jag skulle dö! Vart inlagd på akuten, fick ta prover osv, men, dom hittade ingenting.

Jag fick sedan till svar att jag led av långvarig stress. Och själv tyckte jag inte att jag var stressad, men det kan vara vardagliga saker, och du kanske haft mycket med din son, dålig sömn, försökt hunnit med allt i hemmet, även fast man egentligen inte gör det, när man har små barn.
    Själv har jag en son på snart 4 år, och jag vet att jag utsatte mig för stress/mådde dåligt redan som gravid. Satte mig i tuffa situationer. Och att kroppen reagerar såhär kan vara över saker som hänt för många år sedan...

Jag fick betablockerare av min läkare, 20mg morgon och kväll. Dom åt jag under ca 2-3 månader. Men slutade sedan, fick ett "anfall" till... Men nu har jag slutat helt med dom. Äter istället magnesium, vilket har hjälpt otroligt mot hjärtklappningen. Har knappt haft något problem med det, dock, kan man bli trött.. jag slår ihop som ett korthus på kvällen, men det e skönt tycker jag. Sover som ett barn.

Men dom problem jag har idag är extraslag och yrsel.... jätte trött på det!

Hru går det för dig nu?                

• embia

Tessback

Skönt att det finns nån då som ha som mig! Har alltid fått sovit i 8 timmar :) och sover de än :) så lite sömn ha ja inte fått. Men jag var väldigt aktiv då Lucas hade kommit. Man va ute och gick en mil om dagen, städade m.m. fick ett sånt här anfall en gång när jag var gravid i v34 men då tänkte ja inte så mycke på de utan jag accepterade att läkarn sa att de är nog för att du ska få barn snart och de är mycke man tänker å gör. Men jag tycker att jag må bättre har börjat tänka att man är inte sjuk å att jag kommer inte dö. Får inte anfall lika ofta. Men jag känner mig väldigt trött och har inte samma ork som jag hade förr. Har dock inte kört nå bil nå lägre sträckor :/ är rädd att jag ska få ett anfall :/ känner ibland att de är tungt att andas och som att kroppen är alledels tung. Gör du oxå de ?

Svar på tråden hjärtklappning hugg yr tungt att andas