skogsvitter skrev 2013-04-06 11:33:45 följande:
Över 1000 spänn till bensin, cigg och godis?!?!
Skämtar du???
skämtar du?, själv är jag nu 20 år och jag började få mitt studiebidrag vid 18 års ålder (hela) innan dess fick jag och min broder 200 kr i månaden, samt att föräldrarna betalade kläder, mobil + abonnemang osv,
när jag fyllde 18 så tog jag körkort och använde bilen för att köra till skolan och dra in till staden med kompisar osv, detta gick på c:a 700-850 kr i månaden på bensin.
det värkar som om du inte har en aning om vad bensin/disel kostar nu för tiden.
mor och far som använder sina bilar dagligen lägger nog ut ca 900-1400 kr i månaden på detta.
som barn tyckte jag 200 var rimligt, föräldrarna är inte fattiga, men inte rika heller, vi levde ett normalt liv, båda hade/har jobb, kompisarna fick varierande från 200-400, vissa fick 1000 vid 16 års ålder eller tidigare men behövde då betala för kläder själva. jag var altid nöjd med 200, räckte till det roliga och lite att spara, kläder och mobil fixade mor och far så jag var nöjd och klagade aldrig.
bättre det än att inte få någonting, dock så ver jag att det finns andra unga som har en helt annan inställning och som skulle ha klagat.