Växer ur spjälsängen
När bytte ni från spjälsäng till annan säng? Eller öppnade upp spjälsängen?
Sonen som snart är 1,5 år får upp foten på kanten, men klarar inte häva sig upp. Än. Men det är väl bara en tidsfråga...
När bytte ni från spjälsäng till annan säng? Eller öppnade upp spjälsängen?
Sonen som snart är 1,5 år får upp foten på kanten, men klarar inte häva sig upp. Än. Men det är väl bara en tidsfråga...
Vi bytte vid 18 mån just för att han nästan klättrade ur. Fick en växasäng med kanter och det tog en vecka innan han kom på att han kunde gå upp igen vid läggdags ;)
Jag bytte när mina var 1,5 år. Gick hur bra som helst.
Dottern slutade sova i spjälsängen när hon var knappt två år, då blev hon för tung att lyfta i och ur.
Sonen slutade när han var 10 månader. Han hatade spjälsängen och fick en madrass på golvet istället. Nu vid 21 månader har han fått en riktig säng (utan kanter) som han kliver i och ur själv utan problem.
Grabben var ca 1 år när han bytte till en vanlig 90 säng, det fanns en kant på ena sidan så den vände vi utåt så han inte skulle ramla ur..
Flickan är nu 2 år och 4 månader och ligger i spjälsäng förra veckan tog vi bort sidan på den, hon har sen nåt år tillbaka kunna klättra ur och i den som hon vill men hon trivs i den fast det finns en vanlig stor säng i hennes rum...
Vi använde aldrig spjälsäng. Sonen sov på madrass på golvet från födseln (fast jag sov där tillsammans med honom de första månaderna). Har funkat finfint hela tiden. Idag är han 2,5 år, och sover fortfarande på samma madrass.
1år med dottern eftersom hon nästan kom över kanten, sonen är 14 månader och visar ingen tendens än så det får vänta.
Min son har precis fyllt två år. Han sover i spjälsängen än. Han klättrar på allt men har aldrig klättrat ur spjälsängen än! Vi stannar hos honom till han somnar sen när han vaknar brukar han skrika på mig jag kommer ju direkt så han har aldrig tagit sig ur själv. Vi har köpt annan säng men vet inte hur vi ska få honom att ligga kvar i den sängen.