• Anonym (Jobbigt)

Hjärtklappning och ångest - Vad göra?! :'(

Hej! Detta blev lite långt men snälla läs och hjälp mig..

Jag har de senaste månaderna haft det otroligt stressigt, varit ständigt orolig och mått riktigt dåligt rent psykiskt.

Det började för några månader sen i form av lättare hjärtklappning som kom och gick. Höll i sig ett par minuter. Förstod inte alls varför jag fick detta.

Jag pluggar på distans och har senaste månaderna haft det riktigt tufft i skolan framförallt, men också en del i privatlivet. Var i början hos en psykolog för detta, men kände inte att jag fick ut något av det. Vad gäller pluggandet så ligger jag ständigt efter, då dottern blir sjuk ganska ofta, och jag blir hemma med henne och hamnar efter. Varje kurs är 3-5 veckor långa (läser på 100%), så en veckas vabbande gör att jag måste komma ikapp 5 dagar under dessa veckor, vilket är i princip omöjligt för mig med barn och allt. Och får jag ett IG till (har redan så många man får ha) så dras mitt studiestöd in, vilket skulle innebära ekonomisk kris för vår familj. Därav stressen!

Hur som helst, har senaste veckorna märkt att hjärtklappningen börjat komma flera gånger om dagen, och håller i sig uppemot 5-30 min åt gången. Nu får jag också kraftigare hjärtklapping, känns som om det liksom trycker över bröstet och jag får jobbigare att andas. Jag kan inte sova på nätterna, gråter och gråter. Dottern var sjuk i 1 vecka första veckan av denna kurs som jag läser nu, och jag var magsjuk den andra. Så nu har jag tre veckor på mig att göra 5 veckors arbete på och jag har aldrig mått så dåligt för jag klarar inte av det, rent tidsmässigt. Men om jag inte klarar det så får jag inget mer studiestöd och mitt liv rasar! Läser upp mina gymnasiebetyg.