• Trissan

Kan navelsträngen se ut som två korvbröd framifrån?

Var inne på sjukhuset idag pga oro.
    De kollade med ctg och ul. Råkade se könsdelen och såg två avlånga korvbröd som satt ihop, men blev ändå osäker på om det var det jag såg, för efter lite googlande så kan det även vara navelsträngen??

Tyckte mig se tre streck från nån annan vinkel och sen blev det framifrån och då såg det ut som vita avlånga korvbröd. Var det navelsträng? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-06 17:49
    Är i v.29 kan tilläggas

• Svar på tråden Kan navelsträngen se ut som två korvbröd framifrån?
  • Trissan

ingen? kan det vart en tjej jag såg eller navelsträng eller kan pojkar också ha som två korvbrödshalvor?

• Dr to be

Hej! Vår läkare sa att en tjej visar en typisk "hamburgerbild" på ul. Alltså tre sträck. Vi fick en dotter som visade sig som en hamburgare

Grattis till kommande bebisen

• Pandamamma79

Ja, skulle nog kunna beskriva det som bilden av två korvbröd. Det har vi sett på UL för båda våra döttrar.

• Trissan
    Pandamamma79 skrev 2013-04-06 18:24:14 följande:
    Ja, skulle nog kunna beskriva det som bilden av två korvbröd. Det har vi sett på UL för båda våra döttrar.
    även framifrån? alltså om underlivet såg ut som 2 korvbröd framifrån ?
    var helt säker på flicka tills jag brjade googla och såg att navelsträng ser nästan likadan ut. 
  • Dr to be
    Trissan skrev 2013-04-06 18:26:02 följande:
    var helt säker på flicka tills jag brjade googla och såg att navelsträng ser nästan likadan ut. 
    Trissan skrev 2013-04-06 18:26:02 följande:
    Är inte hundra på vilken vinkel. Men han sa "det är en tjej, typisk hamburgerbimd med tre streck" .. 

• Pandamamma79

Har ingen aning om vilken vinkel vi sett det i. Är allmänt dålig på att se vad UL visar. Dock är det "korvbröden" det enda jag sett vad det är, tydligt!
    Navelsträngen har jag knappt sett...

• Trissan

jag låg där på britsen och reagerade så starkt över de så starkt markerade vita korvbröden som satt ihop.
    första tanken var att det såg ut som blygdläppar och att jag känner igen det från köns ul-bilder jag sett på nätet..
    skall man gå på sin magkänsla tro? 

• Trissan

Finns det något annat i den regionen som ser ut som korvbröd?

• Trissan

KAN det ha vart navelsträngen?

• Trissan

Hoar efter fler svar!
    Är så nyfiken på om jag såg köner igår nämligen

Svar på tråden Kan navelsträngen se ut som två korvbröd framifrån?