• Indiansommar

Vad ska jag bjuda på för smaskig kaka/paj?

I morgon söndag ska jag ha ljusparty och tänkte baka något smaskigt. De senaste gångerna har det bjudits på kladdkaka, banoffee paj, ananaspaj och bananpaj. Någon som har något smaskigt recept att dela med sig av? Vi blir 10-12 personer.

• Svar på tråden Vad ska jag bjuda på för smaskig kaka/paj?
  • Tonårsmamman1
    Indiansommar skrev 2013-04-06 19:27:19 följande:
    Den är supersmarrig, men det är en banoffeepaj!!! Fast de bytt ut bananerna mot jordgubbar! Men jag håller med, det är verkligen supersmarrigt!!
    Vad är en banoffeepaj, aldrig hört?
  • Indiansommar

I princip samma recept som du har fast du skivar banan och lägger under kolakrämen och  grädden och hackar sedan dajm eller river choklad över grädden, här är ett exempel! Super gott!!! Och lite lättare och billigare med banan än jordgubbar, det är ju inte alltid så lätt att hitta fina jordgubbar. Men jag sak absolut testa jordgubbsvarianten vid tillfälle!

www.ragazze.se/2011/08/08/banoffee-pie/

• Tonårsmamman1
    Indiansommar skrev 2013-04-06 20:03:05 följande:
    I princip samma recept som du har fast du skivar banan och lägger under kolakrämen och  grädden och hackar sedan dajm eller river choklad över grädden, här är ett exempel! Super gott!!! Och lite lättare och billigare med banan än jordgubbar, det är ju inte alltid så lätt att hitta fina jordgubbar. Men jag sak absolut testa jordgubbsvarianten vid tillfälle!

www.ragazze.se/2011/08/08/banoffee-pie/
    OK, där ser man, lärt mig något nytt idag med Flört
  • CurIie

Jag tycker om att koka kotunga och hacka i små bitar i min paj. Sen mycket ost och en gnutta avokado. Gott!

• Indiansommar
    CurIie skrev 2013-04-06 20:31:21 följande:
    Jag tycker om att koka kotunga och hacka i små bitar i min paj. Sen mycket ost och en gnutta avokado. Gott!
    Nu skojar du allt med mig?!! Det var ju en kaka jag ville bjuda på!
    Tonårsmamman1 skrev 2013-04-06 20:34:54 följande:
    Här kommer ett gott recept till: Citronkladdkaka, mkt frisk smak

www.recepten.se/recept/citronkladdkaka.html
    Det lät friskt och gott! Får jag testa en gång med!! Har varit och handlat nu och det blir en red velvet cake med jordgubbar den här gången.

www.ica.se/recept/red-velvet-cake-med-jordgubbar-673978/
  • Indiansommar

Den är jättegod! Man kan ta i svart karamellfärg om man vill eller köra vart annat lager svart och vart annat rött! Det finns massor med varianter! Googla för fler tips. De är också goda som cupcakes!

Svar på tråden Vad ska jag bjuda på för smaskig kaka/paj?