• Anonym

semester

idag kom jag hem efter en tur i affärer och i köket sitter sambon med sina tonåringar och diskuterar semester. Jättekul, det har vi ju pratat om ett bra tag. Sen säger han "jag åker själv med mina barn i sommar, jag tror det är bäst så". Jaha, hur ska man reagera på det....???? Han säger sen att det skulle bli konstigt för alla om jag var med och hans barn börjar tjata och vill göra saker som jag inte vill. Men vad är problemet, då gör väl jag vad jag vill och låter dom göra vad dom vill?! Fy fan va ledsen jag är.

• Svar på tråden semester
  • willy
    Anonym skrev 2013-04-06 18:54:27 följande:
    idag kom jag hem efter en tur i affärer och i köket sitter sambon med sina tonåringar och diskuterar semester. Jättekul, det har vi ju pratat om ett bra tag. Sen säger han "jag åker själv med mina barn i sommar, jag tror det är bäst så". Jaha, hur ska man reagera på det....???? Han säger sen att det skulle bli konstigt för alla om jag var med och hans barn börjar tjata och vill göra saker som jag inte vill. Men vad är problemet, då gör väl jag vad jag vill och låter dom göra vad dom vill?! Fy fan va ledsen jag är.
    Vad är du till honom? Det verkar inte som han är seriös med dig. Kanske bäst att lämna honom.
  • Anonym
    willy skrev 2013-04-06 19:17:20 följande:
    Vad är du till honom? Det verkar inte som han är seriös med dig. Kanske bäst att lämna honom.

Jag trodde jag tillhörde någon sorts famij men tydligen inte. Funderar starkt på varför vi överhuvudtagt är tilsammans.
  • hon mot strömmen

Han har visat klart och tydligt vad som gäller och vore jag du skulle jag idka det fullt ut hädanefter.

Tänk bara på dig själv och skit i honom. 

• Anonym

har redan lagt in intresseanmälan på egen lägenhet. Jag har fått nog.Duger jag inte att åka på semester tillsammans med så duger jag inte att leva ihop med heller.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-06 20:04:08 följande:
    har redan lagt in intresseanmälan på egen lägenhet. Jag har fått nog.Duger jag inte att åka på semester tillsammans med så duger jag inte att leva ihop med heller.

Men har ni andra problem som ligger bakom? Och detta är bara droppen?

Har du pratat med honom och sagt hur sårad du blev? Frågat varför han tycker det är en bra idé? Kanske du och han kan göra en egen resa i sommar utan barnen?   
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-06 20:25:42 följande:

Men har ni andra problem som ligger bakom? Och detta är bara droppen?

Har du pratat med honom och sagt hur sårad du blev? Frågat varför han tycker det är en bra idé? Kanske du och han kan göra en egen resa i sommar utan barnen?   
    nej, det här kom som en total överaskning. Kan han inte ens åka på semester med mig tillsammans med barnen så har jag inget i denna familj att göra. Då får han åka själv men då får han även leva utan mig. Det är antingen eller. JAg är antingen del av hans liv eller inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-06 20:27:42 följande:
    nej, det här kom som en total överaskning. Kan han inte ens åka på semester med mig tillsammans med barnen så har jag inget i denna familj att göra. Då får han åka själv men då får han även leva utan mig. Det är antingen eller. JAg är antingen del av hans liv eller inte.

Prata med honom och ge honom en chans att berätta hur han tänkte. Han kanske inte alls tänkte här. I alla fall inte på hur du känner det. Om han inte annars visat sådana här sidor så går det säkert att reda ut.
  • Vinterankan

Ja prata med honom. Han kanske tänkte ungefär som att de vill åka på en semester som helt och hållet handlar om att bo i tält och fiska och gräva ett hål i marken till toalett och vet att du helst vill bo på ett femstjärnigt hotell och äta lyxiga middagar. Och då istället för att kompromissa om något som inte är riktigt vad någon vill så är det bättre att dela på det. Och det behöver såklart inte vara just fisketur kontra fint hotell utan mer det att man har så totalt olika bild av vad en bra semester är att det inte handlar om att göra några aktiviteter var för sig för att alla ska bli nöjda.

• Vinterankan

Eller så tror han att du inte vill följa med. Jag åker på semestrar med mina och sambons barn utan sambon och ser det som att jag är supersnäll som inte tvingar med honom till platser och aktiviteter han helst vill slippa.

• Anonym
    Vinterankan skrev 2013-04-06 21:20:37 följande:
    Ja prata med honom. Han kanske tänkte ungefär som att de vill åka på en semester som helt och hållet handlar om att bo i tält och fiska och gräva ett hål i marken till toalett och vet att du helst vill bo på ett femstjärnigt hotell och äta lyxiga middagar. Och då istället för att kompromissa om något som inte är riktigt vad någon vill så är det bättre att dela på det. Och det behöver såklart inte vara just fisketur kontra fint hotell utan mer det att man har så totalt olika bild av vad en bra semester är att det inte handlar om att göra några aktiviteter var för sig för att alla ska bli nöjda.
    han planerar att åka till ett ställe som vi länge pratat om att åka till och som han mycket väl vet att jag drömmer om. Så det är ingen camping som är på tal utan en storstad. Och som vi som sagt länge planerat att åka till. Dit vill han inte längre jag ska följa med utan hans ska åka själv med sina barn. Jättekul, då får han göra det Jag är inte kvar när han kommer hem.
  • Anonym
    Vinterankan skrev 2013-04-06 21:22:14 följande:
    Eller så tror han att du inte vill följa med. Jag åker på semestrar med mina och sambons barn utan sambon och ser det som att jag är supersnäll som inte tvingar med honom till platser och aktiviteter han helst vill slippa.

Vi har planerat denna semester tillsammans tidigare så han är fullt medveten om att jag vill åka.
  • Oldie

Mkt tråkigt!
    Hade min sambo gjort så hade han fått veta att han levde.
    Däremot om det var som någon skrev, av välmening, att du inte ville tälta och bajsa i en grop i en vecka hade det varit en annan sak, men även då tycker jag de vuxna i hushållet diskuterar detta först. Vanlig respekt för sin partner helt enkelt!
    Att bakom ryggen på dig bestämma att åka ensam till ett resmål ni har pratat om att åka till tillsammans är förkastligt. Hade inte velat ha en partner som din sambo.

• ica
    willy skrev 2013-04-06 19:17:20 följande:
    Ja, för han måste först prata med dig utan sina barn.
Svar på tråden semester