Jag är världens sämsta på att amma! HJÄLP!
Jag har precis fått mitt andra barn, för två veckor sedan. Amningen började finfint, han sög var tredje timme, mjölken rann till och allt var frid och fröjd. Så för några dagar sedan började samma elände som med min dotter: Han sväljer luft och får ont i magen.
Minifom har inhandlats, jag försöker få honom att ta "rätt" tag, men det slutar alltid med att han ligger och klickar och smaskar och inte suger ordentligt. Jag spänner mig, blir frustrerad och irriterad och orolig för jag vet ju vad som kommer sedan: Skrik och gråt när luften ska ut. Jag försöker rapa honom, men det går en gång av tio försök. Han somnar oftast vid bröstet och vaknar med ett skri efter nån minut. Då är det vagga/vyssja, lägga på mage, massera osv tills han kanske somnar om.
Jag känner mig som världens sämsta ammare, det går ju för FAN INTE SMIDIGT DEN HÄR GÅNGEN HELLER!? Förra gången kämpade jag i ett halvår, men det var ren stress och inte kul alls. Vad ska jag göra? Funderar helt ärligt på att lägga ner för både min och barnets skull. Det känns som att jag ger honom gift varenda gång jag matar honom....