ni som bott i familjehem
Jag flyttade först till ett "flickhem" kan man kalla det för, där jag bodde i ett år och det betalades ju via soc, sedan flyttade jag till egen lägenhet när jag var 19 år coh den fick jag via socialtjänsten. Jag mådde på den tiden dåligt och var sjukskriven för psykiska besvär och hade socialbidrag som täckte mat och hyra och andra omkostnader. Jag fick skicka in sjukintyg til försäkringskassan och därifrån fick jag oxå bostadstillägg. När jag blev mer kry så hade jag en handläggare på arbetsförmedlingen, men det går inte att få jobb utan utbildning, det går inte heller att plugga på Kom Vux som tonåring så det blev ett moment 22....och jag fick socialbidrag tills jag kunde läsa in gymnasiet på Kom Vux och på den tiden fick man bidrag för det och en liiiiiiiiiiiiten lånedel (som skrev av om man läste vidare) så då levde jag på studiebidraget och sedan började jag på universitetet och tod studielån.
Det var min väg, tycker inte det låter soma tt du behöver oroa dig om din socialsekreterare redan pratat om socialbidrag.