• Alma1993

kissar och bajsar på sig hela tiden

Hej jag har ett tvillingpar i 3-4 års åldern
    Båda är pojkar. Den ena pojken kissar och bajsar på pottan(visst händer det olyckor) Den andra kissar på sig hela tiden. Jag och min man är trötta på detta. Det är liksom inte så kul när man hämtar på dagis och den ena pojken har kissat i byxorna 3 gånger. När vår familj var i Åre hände olyckorna hela tiden. När vi handlade sa han "jag kissar i overallen" han vet mycket väl var han ska gå och att han ska säga till men han säger att det kommer han måste säga till innan
    måste ha tips och föräldrar som varit i samma situation eftersom utflykter både hemma och på dagis blir förstörda. 
  • Svar på tråden kissar och bajsar på sig hela tiden
  • Alma1993

han vet ju när han ska gå men bryr sig inte behöver hjälp från erfarna föräldrar

• Alma1993

jag har försökt med rutiner men det funkar inte tycker ni att jag ska sätta på en blöja eller hålla ut han har fortfarande nattblöja

• Alma1993

jag säger med lugn röst kom så torkar vi upp och sen byter vi byxor

• Alma1993

hans nattblöja är i princip alltid torr
    vad gör ni om barnet skulle kissa på sig i bilen man har långt hem och det finns inte ombyte eller rastplats? 

• Alma1993

han vill bli av med blöjan han har bett om det länge hur hör ni med såna olyckor i bilen 

• Alma1993

han säger till ska testa imorgon kväll att sova utan blöja

• Alma1993

asså han vill inte ha blöja och gråter när han kissar ner sig jag är orilig att det ska vara så här i skolan när han börjar om några år

• Alma1993

hej! mina barn är hemma nu eftersom förlossningen närmar sig. han har sagt till en gång att han var kissnödig i lekparken men då var vi tvungna att leta efter ett ställe att kissa på. men när vi hittat ett bra ställe kissade han på sig precis innan jag drog ner byxornaRynkar på näsan

• Alma1993

jo, jag ska testa efter förlossningen.
    antar att pojkarna kommer bli avensjuka på lillebrorsorna

• Alma1993

ok måste hälpa Petter nu med att byta hans nerkissade brallor

• Alma1993

Han är avensjuk på lillebrorsorna som kom igår men det går bra mannen var med de stora grabbarna. Han kissade på sig 1 gång i lekparken i overallen och än så länge 3 gånger i hemmet. Kan ni berätta hur ni pottränade era barn? Är utmattad när jag fått trillingar. Hjälp mig med potträningen

Svar på tråden kissar och bajsar på sig hela tiden